Yeni ekonomide yeni ortaklıklar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2001

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TÜLAY ORDU

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Internet'in yönlendirdigi "Yeni Ekonomi" sirketlere farkli is yapis sekilleri getirmekte, pazarda daha hizli, daha esnek, her an, her yönde hareket kabiliyetine sahip olmayi gerektirmektedir. Yeni rekabet kosullari ile sirket stratejilerini en bastan degistirmektedir. Yeni teknolojilerin ortaya çikmasi, yeni rakiplerin yükselmesi, pazarin diger uluslardan olan sirketlerden etkilenmesi, sirketlere bagliliklarin stratejik önemini yeniden göstermistir. Sirketler, bu bagliligi idare edebilmek için ortakliklari kullanmaya baslamaktadir. Bir stratejik ortaklik uzun dönemli bir anlasma için iki veya daha fazla sirketin kaynaklarini, sermayesini veya herhangi bir varligini paylasmasidir. Son yillarda stratejik ortakliklara olan talebin oldukça güçlü oldugu gözlenmektedir. Bu tür isbirlikleri, uluslarasi ortakliklarla büyümeye katki saglamaktadir. Uluslararasi büyümenin riski ve maliyetini almak yerine, girmek istediginiz pazaralaninda faaliyet gösteren amaçlariniza uygun ortakliklar bularak uluslararasi alana girilebilmektedir. Ortakliklarin ardindaki temel prensip, hareket etme kabiliyetinizi artirirken riskinizi azaltmaktir. Yeni rekabet kosullari, satinalim ve satista azalan maliyetlere ulasma ihtiyacini beraberinde getirmektedir. Baglantilari kurmak ve her an her yönde hareket edebilen ortakliklar agi ile bu kabiliyeti saglamak sirketlerin rekabet gücünün en önemli unsurudur. Sirketlerin ortaklik gerekçelerinin asagidaki sekilde kategorize edilebilmektedir: 1- Büyüme 2- Zaman ve hiz Boyutu 3- Herhangi bir yönde hizli hareket edebilme ihtiyaci 4- Bilgi Paylasimi 5- Teknoloji 6- Yüksek Pazar Payi 7- Dagitim Kanali paylasimi 8- Globalizasyon 9- Kaliteli içerik 10- Dis kaynak kullanimi 11- Finansal fayda 12- Müsteri iliskileri Ortakliklar, ortak hedefe dogru, kalici olmayan birliktelikler niteligi tasidiklari için, taraflar ortak amaçlarin veya kendilerini bu isbirligine yönlendiren gerekçelerin isbirligi süresince güncelligini takip etmelidir. Degisen çevre ya da sirketlerdeki kosullar, her an hedef ya da ortak degistirmeyi gerektirebilmektedir. ABSTRACT The "New Economy" driven by Internet, has new business rules for the firms and forces them to be more fast, more flexible in the marketplace and to move fast in any direction at any moment. It changes business strategies by the new competion rules. The rapid pace of technological advantage, new competitors, influenced markets by the international companies pointed out the strategic importance of the interconnectedness business world. Companies plan to use strategic alliances in order to manage this interconnection. A strategic alliance is a business relationship between two or more organizations that share resources to gain a mutual benefit. In recent years, demand for strategic alliances is quite strong.. This type of collaboration contributes the companies to enlarge with international alliances. Without taking the risk and cost of getting larger internationally, companies enter the marketplaces by finding alliances that fits their strategic targets within that marketplace. The magic behind the alliances improve the flexibility and decrease the risk at the same time. New rules in competition brings the need of less cost for both purchasing and sales. Having interconnections and the flexibility to move in any direction at any moment is the basic element of power for a company in competition . The motives for the firms behind strategic alliances are as follows: 1- To become larger and dominate a market 2- Time and Speed dimension 3- Capability to move fast in any direction 4- Shared Knowledge 5- Technology 6- High Market share 7- Shared Distributition Channel 8- Globalisation 9- High Quality Content 10- Outsourcing, shared services 11- Financial Benefits 12- Customer Relationship Since alliances are temporary collaborations to reach shared targets, parties haveto follow the actuality of the shared targets and/ or the self motives in execution of such a partnership. Changes in environment and / or the conditions within the companies may necessitate change of partners and/ or targets at any moment.