Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NEVAL AYLİN ALBAYRAK
Danışman: Ebru Özgen
Özet:Günümüzde, değişen ve gelişen dünya düzeniyle birlikte, kuruluşların sadece ürün ve hizmet üreterek pazarda farklılık yaratabilmesi ve rekabet avantajı sağlayabilmesi neredeyse imkansız hale gelmiştir. Küreselleşme olgusu, ekonomik ve teknolojik alanlarda yaşanan gelişmeler ve hedef kitlelerin bilinçlenmesi pazarda rekabeti arttırırken, “kurum imajı” kavramı şirketler açısından git gide önemi artan, yükselen bir değer haline gelmiştir. Kurumlar, hedef kitlelerin nezdinde pozitif ve sağlam bir kurum imajına sahip olmak istemekte ve bu amaçla çeşitli yönetim stratejileri uygulamaktadırlar. Kurumsal sosyal sorumluluk, hedef kitlelerin kuruma ilişkin olumlu algılarının oluşmasında rol oynayan en önemli kavramlardan biridir. Günümüzde, iş dünyasına dair yaklaşım, şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluğu iş stratejilerinin ayrılmaz bir parçası olarak ele almaları ve içinde bulundukları topluma katkı sağlamaları gerektiği yönündedir. Bu anlayış doğrultusunda, bu çalışmanın temel amacı, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurum imajına etkilerini açıklamak ve uygulama bölümü ile bu etkileri incelemektir. ABSTRACT Making difference and providing competitive advantage by producing only product and service has become almost impossible for the corporations with changing and developing world order nowadays. While globalization fact, developments in the economical and technological fields and awareness of target audiences increase the competition in the market, concept of “corporate image” has become a rising value which is increasing in importance gradually in terms of companies. Corporations demand to have a positive and firm corporate image in the presence of target audiences and apply miscellaneous management strategies for this purpose. Corporate social responsibility is one of the most important concepts taking part in the constitution of target audiences’ positive perceptions about corporation. Approach in terms of business world is the fact that companies should consider corporate social responsibility as an integral part of business strategies and they should contribute for their own society nowadays. In accordance with this understanding, basic purpose of this study is to explain effects of corporate social responsibility activities on the corporate image and to inspect such effects with application part.