İdeoloji, toplumsal sınıflar ve iletişim


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BELGİN ŞAHİN

Danışman: Rabia Vildan Eyigüngör

Özet:

Anahtar Kelime : Toplumsal sınıflar, İletişim, İdeoloji İDEOLOJİ, TOPLUMSAL SINIFLAR VE İLETİŞİM Din olgusunun gündelik hayat pratiklerinde yoğun olarak yaşandığı yanılsama dönemiile sistemli, modern hayat projesinde ki yanılsama arasında, ideoloji kavramı nesnel gerçekliğe giden yolun deneyimli bir araştırmacısı gibidir. Bu yüzden adına ideoloji denmese de toplumların ilk zamanlarından bu yana doğa ve kendi yapısıyla(türü, maneviyatı v.b.) ilgili soruları olagelmiştir. Bu sorular tarihsel süreçler içerisinde kendi dinamikleri içerisinde değişmiş, farklı anlamlara bürünmüştür. İdeoloji kavramı çok geniş bir yelpaze de tartışılıyor olsa da temel yaklaşımlarını politik ve felsefi tartışmaların tanımlarından alır. Bu çalışmada ideoloji, toplumsal sınıflar ve iletişim kavramlarının gelişim süreci ve günümüze denk düşen anlamları Marx üzerinden, Marx’ın kullandığı argümanlar üzerinden tanımlanıp tartışılacaktır. Son tahlilde kapitalist örgütlenme biçiminin toplumsal sınıflar üzerindeki etkisi; Marx’ın deyimiyle gerçek insanların (faal insanların) deneyimleriyle anlaşılmaya çalışılacaktır. Keyword : İdeology, social classes, communication ABSTRACT IDEOLOGY, SOCIAL CLASSES AND COMMUNICATION Between the illusion in which religion as a fact is being lived in the practices of daily life and the illusion in which it is being experienced in the systematical modern world, the concept of ideology is like an experienced researcher in the way to the objective reality. Whether they call its name "ideology" or not, societies have been asking questions about the nature and their own structure (species, spirituality, etc.) since their very beginning of being. These questions have been changed in their own dinamics and have had different meanings through the historical process. Although the concept of ideology is being argued about in a very large context, it takes the fundamental approaches in the theory from the political and philosophical arguments' definitions. In this work, the development and contemporary definitons of the concepts of "ideology", "social class" and "communication" will be discussed and defined through Marx' argumentation.In conclusion, the after effects of the capitalist organizational forms on the social classes namely as Marx quoted real (active) people's experience will be argued.