Kurum içi iletişim açısından halkla ilişkiler ve insan kaynakları departmanlarının yapısal analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İZEL HARA

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

KURUM İÇİ İLETİŞİM AÇISINDAN HALKLA İLİŞKİLER VE İNSAN KAYNAKLARI DEPARTMANLARININ YAPISAL ANALİZİ Kurum içi iletişim çalışmalarında halkla ilişkiler ve insan kaynakları departmanlarının tüm hatlarıyla incelenmesine yer verilen çalışma da, konu genel olarak dört farklı ana başlık altında toplanmıştır. Öncelikle, iletişimin ne olduğuna, çeşitlerine ve ne şekilde bize fayda sağladığından bahsedilmiş olup, ardından kurum içi iletişim çalışmalarının neler olduğu ve ne şekilde kullanıldıklarına açıklık getirilmiştir. İkinci ana başlık olarak halkla ilişkiler kavramının tanımı, kapsamı, önemi, tarihçesi gibi temel kavramlar ele alınmıştır. Halkla ilişkiler tekniklerinden ve halkla ilişkiler çalışmalarını gerçekleştiren kurumların ne gibi yarar sağlayacağından bahsedilmiştir. Ayrıca bu çalışma da, kurum içi halkla ilişkilerin, hedef kitle olarak kimi seçtiği ve ne şekilde şirkete fayda sağladığı hakkında bölümler bulunmaktadır. Bir diğer ana başlık olan İnsan Kaynakları bölümünde ise, insan kaynaklarının tanımı ve gelişimi üzerine bilgi verilmekle birlikte insan kaynakları süreçlerinin amaçları ve kurum için önemi üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise bir kurumun başarılı halkla ilişkiler çalışmalarından bir örnek verilmiştir. Ayrıca, Marks& Spencer firmasıyla yapılan röportajdan elde edilen bilgiler ışığında şirketin halkla ilişkiler ve insan kaynakları stratejilerine genel bir bakış bu çalışmadan faydalanacakların bilgilerine sunulmuştur. ABSTRACT THE STRUCTURAL ANALYSIS OF PUBLIC RELATION AND HUMAN RESOURCES DEPARTMENTS IN TERMS OF INTERNAL COMMUNICATION This study is considered to be arranged in four main sections. It’s generally about public relations and human resources and the processes done during the internal communication of the companies. The first part is considered to be about communication and internal communication. The types of communication, how we benefit from it, the types of internal communication and how it’s used is mentioned during the first chapter. The second chapter mainly deals with public relations. The definition of public relations, the coverage of public relations, history of public relations (PR) and importance of PR are the topics of this section. Also the PR techniques and benefits of them for the applying companies are mentioned. The definition of internal PR and how the company chooses the target group are also part of this chapter. Another main title is the human resources of the companies. The definitions of human resources (HR) , the history of HR, the purposes and importances of the HR processes for the companies are the sub branches of the third chapter. At the last section of the study, an example of successful PR is given from a company. Moreover a general view on Marks & Spencer’s PR and HR strategies are mentioned by the help of the interview that was held by the company’s employees. And these all are presented to the people that are going to benefit from this study as a source.