Kamuoyu Oluşturma Sürecinde Yeni Medyanın Kullanımı Üzerine Bir Araştırma: 7 Haziran Milletvekili Seçimleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MUHAMMET ALTINDAL

Danışman: Ahmet Çetinkaya

Özet:

Kamuoyu oluşturma, toplumsal olaylarla ilgili olarak çalışma yapan birey ve kurumlar için çok önemli bir alandır. Kamuoyu oluşturma sürecine etki eden birçok faktör bulunmaktadır. Medyanın kamuoyu oluşturma sürecindeki etkinliği de yadsınamaz bir gerçektir. Gelişen teknoloji ile birlikte her alanda olduğu gibi medya alanında da bazı gelişmeler yaşanmaktadır. Etkileşimlilik özelliği ile yeni medya, geleneksel medya araçlarına göre daha aktif olarak kullanılmaktadır. Yeni medya, gelişen teknoloji ile birlikte her alana etki eden bir güç haline gelmektedir. Bu anlamda yeni medyanın kamuoyu oluşturma sürecindeki etkileri araştırılması gereken bir konu olmuştur. Bu çalışmada kamuoyunu yakından ilgilendiren milletvekili seçimlerinde yeni medyanın etkileri incelenmiştir. Yeni medya araçları hakkında bilgiler de içeren bu çalışmada, kamuoyu oluşturma sürecine etki eden faktörler tek tek incelenmiş ve yeni medyanın etkileri üzerinde durulmuştur. Çalışma için öncelikle konu ile ilgili bir literatür taraması yapılmış, yeni medya alanındaki gelişmeler yakından incelenmiş ve 7 Haziran seçimlerine katılan ve en çok oyu alan 5 partinin yeni medya sorumluları ile yüz yüze derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilerek konuya ilişkin öneriler sunulmuştur. -------------------- Molding public opinion is a very important field for individuals and institutions working on social events. There are many factors affecting the process of molding public opinion. The effectiveness of the media in the process of molding public opinion is an undeniable fact. Along with the developing technology, there are some developments in the field of media as in every field. With the interaction feature, new media is used more actively than traditional media. With the developing technology, new media is becoming a force that affects every field. In this sense, the impact of the new media on molding public opinion has been an issue to be investigated. In this study, the effects of the new media in the parliamentary elections, which are closely related to the public, were examined. In this study, the factors affecting molding public opinion process are examined one by one and the effects of new media tools are emphasized. First of all, a literature review was made on the subject, the developments in the field of new media were closely examined and face-to-face interviews were conducted with the representatives of the new media of the five political parties that participated in the June 7 elections which received the most votes. The findings obtained from the study were evaluated and recommendations were made.