Kurumsal iletişimde yeni bir platform olarak sosyal medya kullanımı : İBB örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emine Ayan

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler hayatımızın her alanına değişim ve yenilikler getirmiş durumdadır. Elbette bu gelişmelerden iş yaşantısı da etkilenmiş, öncelikli amacı hedef kitlesi ile bir araya gelmek olan kurum ve kuruluşları, kurumsal iletişim stratejisi ile planlı ve programlı ilerlemeye sevk etmiştir. Kurumlar, daha önce sadece yazılı ya da sözlü olarak iletişim kurarken, ağ tabanlı iletişim teknolojilerinde yaşanan son gelişmelerle birlikte kurumlar, gerek dış paydaşlar gerek iç paydaşlarıyla etkileşimli iletişim kurmaya başlamıştır. Özellikle hedef kitlesinde toplum bulunan kamu kurumları, Web 2.0 teknolojisini gelişmesi ve sosyal medyanın son zamanların en fazla kullanılan mecra olması nedeniyle kurumsal iletişim planlarına dijital platformları da eklemişlerdir. Sosyal medyanın sunduğu imkânlar sonucunda kullanıcılar alıcı konumundan içerik üreticisi durumuna gelmiş, bireysellik ön plana çıkmış ve kullanıcılar ile ortak paydada buluşulan kamusal alanlar oluşmuştur. Bu çalışmada İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin kurumsal iletişim bağlamında sosyal medyada nasıl bir profil sergilediği ve bunun takipçilere nasıl yansıdığı irdelenmiştir. Bu çalışmada sosyal medyayı aktif olarak kullanan İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal medyayı hangi amaçlar için kullandığı sorgulanmaya çalışılmış ve elde edilen bilgilere göre genellikle tanıtım ve bilgilendirme amacıyla sosyal paylaşım ağlarının kullanıldığı belirlenmiştir. -------------------- Developments in information technologies have brought changes and innovations to all areas in our lives. Of course, these developments also affected the business life and the main purpose of the target audience to come together with the institutions and organizations, progress has leaded, planned and programmed with corporate communication strategy. While organizations have previously only communicated in written or verbal form, with the recent developments in network-based communication technologies, institutions have begun to interact with both external stakeholders and internal stakeholders. In particular, public institutions with a targeted audience, digital platforms have been added to corporate communication plans due to the development of Web 2.0 technology and social media being the most used medium in recent times. As a result of the opportunities offered by social media, users have become producers of content from buyers, individuality has come to the forefront and public spaces have been formed in common ground with users. In this study, the profile of Istanbul Metropolitan Municipality on social media in the context of corporate communication and how this is reflected to the followers is examined. In this study, the purpose is actively using social media in Istanbul Metropolitan Municipality, is questioning and according to the information obtained, is determined that social sharing networks are generally used for promotion and information.