Online tüketici davranışları açısından algılanan risk ve güven faktörlerinin davranışsal tüketici niyetleri üzerindeki etkileri ve bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NECLA MOR

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, tüketiciler günün herhangi bir saatinde ve dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ve hizmet hakkında bilgi toplayıp, satın alabilmektedir. Online alışveriş tüketiciler tarafından mesafe ve zaman engellerini ortadan kaldırdığı için cazip hale gelmiştir. Bununla birlikte online alışveriş yapan tüketiciler güvenlik, gizlilik ve risk problemleriyle karşılaşmaktadır. Tüketicinin satın alma niyeti karşılaştığı bu problemlerden olumlu ya da olumsuz yönde etkilenmektedir. Araştırmanın amacı, internetten alışveriş yapan ve yapmayan tüketicilerin güven ve risk algılamalarının satın alma niyetleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini internet kullanan, internetten alışveriş yapan ve yapmayan bireyler oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak anket yönetimi kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmaya 546 tüketici dâhil olmuştur. Elde edilen veriler SPSS Version 16.0 (Statiscial Packages for Social Science) programı kullanılarak, analiz yapmaya uygun hale getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Online Alışveriş, İnternet Kullanımı, E-Ticaret, Algılanan Risk, Güven, Satın Alma Niyeti ABSTRACT With the proliferation of the Internet usage consumers can get informations about a product and service around the World and buy this roduct or service. Because online shopping cut off the distance and time difficulties, it becomes now more attractive. On the other hand consumers who is online shopping face security, privacy and risk problems. Therefore the purchase intention of the consumer is affected negatively. The aim of this study is, to examine the effect of purchase intention from the internet shoppers and non internet shoppers. The sample of the study consitute people who are buying from internet and who not. The method of the research is survey method. In this context 546 consumers participate in the research. The data obtained using SPSS (Statiscial Packages for Social Science program is suitable to the analysis. Keywords: Online Shopping, Internet Usage, E-Commerce, Perceive Risk, Trust, Purchase Intention