Müzik öğretmeni adaylarının “oyun, dans ve müzik” dersine ilişkin motivasyon düzeyleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İrem Algan Kocabaġ

Danışman: Sibel Çoban

Özet:

Bu araştırma, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıfta okuyan müzik öğretmeni adaylarının “Oyun, Dans ve Müzik” dersine ilişkin motivasyon düzeylerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama yöntemiyle yapılan bu araştırmanın evrenini, Türkiye’ deki Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf müzik öğretmeni adayları oluşturmuştur. Örneklem grubunu, Marmara Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Dokuz Eylül Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Karadeniz Teknik Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Trakya Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ve Pamukkale Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 223 dördüncü sınıf müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının demografik bilgilerinin yer aldığı, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Oyun, Dans ve Müzik Dersine ilişkin Motivasyon Ölçeği” olmak üzere iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonrasında elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmeni adaylarının, “Oyun, Dans ve Müzik” dersine ilişkin motivasyon düzeylerinin cinsiyet, okudukları üniversite, üniversiteye geldikleri bölge, derste kendilerini başarılı bulma, dersi gerekli bulmaları, eğitim seminerlerine katılmaları değişkenlerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT This survey has been made to show the motivation levels of the fourth grade music teacher candidates' of the Education Faculties Fine Arts Music Education on “Game, Dance and Music” lesson. The structure of this screen test type survey is on music teacher candidates of the fourth grade educating in Turkey's Fine Arts Music Education Branches. 223 candidates from Marmara University Music Education, Dokuz Eylül University Music Education, Karadeniz Teknik University Music Education, Yüzüncü Yıl University Music Education, Ondokuz Mayıs University Music Education, Trakya University Music Education and Pamukkale University Music Education have been on this sample survey group. For this research in which music teacher candidates' demographic info is listed, two data collection means are used; “Personal Info Form” and “The Motivation Scale On Game, Dance and Music Lesson” According to the results, it is understood that the music teacher candidates motivation level on “Game, Dance and Music” lesson vary due to their sex, university, the universities' territory, their success level in the lesson, the necessity they feel for the lesson and their participation at the education seminars.