Sosyal medyada hikaye anlatıcılığı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NAZLI YAZICI

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

Sosyal ağ sitelerinin fotoğraf, video, yazı ve içerik paylaşımı gibi özellikleri taşıyor olması bu sitelerin yaygın kullanımına zemin hazırlamıştır. Bugün Instagram, Snapchat, Facebook gibi uygulamalar popüler sosyal ağ sitelerinin ilk sıralarında yer almaktadır. Bu uygulamalarda bulunan hikaye özelliği ile 24 saatlik zaman diliminde benlik sunumları yapılmaktadır. Çalışmada, bireylerin Instagram’da benliklerini nasıl inşa ettiği ve benlik sunumlarını nasıl gerçekleştirdiği araştırılmıştır. Goffman’ın yayılan izlenim ve dramaturji teorisi, çalışmanın kuramını oluştururken, Barthes’ın Göstergebilim yaklaşımı yöntem olarak kabul edilmiştir. Çalışmanın kuramı ve yöntemi, Instagram sosyal ağ sitesinin yapısı açıklanmak, insanların bu ortamı hangi koşullarda kullandığını öğrenmek, hikaye oluştururken kullanılan araçları incelemek ve benliğin sunumunda görsellerin neyi ifade ettiğini anlayabilmek doğrultusunda karma bir araştırma yöntemi kullanılmasını sağlamıştır. ABSTRACT The features of social network sites, such as photo, video, text and content sharing that have laid the groundwork for the widespread use of these sites. Today, applications such as Instagram, Snapchat, and Facebook are the most popular social networking sites. Self-presentation is made in 24 hour time zone with the feature of story in these applications. How individuals construct their selves and how they realize their self-presentation are researched in the study. While Goffman's 'Impression Management is used as a view of theory, Barthes' 'Semiotics' is accepted as a research method in the study. The theory and the method provides a mixed research method to explain the structure of the social network site, Instagram, to find out on what conditions individuals use it, to examine the tools used to create the story, and to understand what the images mean in the presentation of the self.