Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MURAT TANER SENSEVEN
Danışman: Fatma Pamukçu
Özet:Anahtar Kelimeler : Bireysel Bankacılık, Tüketici Hizmetleri BİREYSEL BANKACILIK HİZMETLERİNİN TÜRK BANKALARININ KÂRLILIKLARINDAKİ ETKİSİ ÖRNEK UYGULAMA Bu çalışmada, özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısında ticarî bankaların operasyonlarında önemli bir yer tutan bireysel bankacılık hizmetlerinin, genel olarak Türk bankalarının kârlılıklarına olan etkisi incelendi. Çalışmada öncelikle bireysel bankacılık hizmetlerinin genel bir tanımına yer verilerek ve özel olarak Türk bankalarının bireysel bankacılık alanındaki çalışma biçimleri tarihsel bir perspektiften ele alındı. Çalışmanın asal amacı ise söz konusu hizmetlerin Türkiye bankacılık sektöründe, bankaların kârlılıkları üzerindeki etkisini göstermektir. Bu bağlamda, seçilen iki örnek Türk bankasının yıllara yayılmış bilanço değerlerinden faydalanarak sektördeki genel-geçer kârlılık göstergeleriyle bireysel bankacılık hizmetleri arasında herhangi bir korelasyonun bulunup bulunmadığı incelendi. Tezin son bölümünde söz konusu bankaların yapıları ayrıntılı olarak ele alınarak, bireysel bankacılık hizmetlerinin bu bankaların bilançosundaki kârlılığı zaman içerisinde nasıl etkilediği incelendi. Keywords : Retail Banking, Customer Services ABSTRACT EFFECTS OF RETAIL BANKING SERVICES ON THE TURKISH BANKS PROFITABILITY, SAMPLE APPLICATION Retail banking services had an important place in commercial banking operations especially at the second half of the 20th century and in this thesis, general effects of retail banking services on profitability of Turkish Banks were analysed. First of all, retail banking services were defined in general and how Turkish Banks has been operating on retail banking services were explained specifically in a historical perspective. The main purpose of the thesis is to show the effects of mentioned services on profitability of banks in Turkish Banking Sector. In this context, two Turkish Banks were chosen as models and by using periodic balance-sheet values of these chosen Turkish banks, it was inspected that if there is any correlation between universal profitability indicators in the sector and retail banking services. In concluding section, by examining the structures of mentioned banks in detail, effects of retail banking services on balance sheet profitability of these banks over time were analysed.