Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ESRA KAYACAN
Danışman: Sibel Cengizhan
Özet:
Araştırmanın amacı;
8. Sınıf İngilizce ders kitabındaki ölçme değerlendirme etkinliklerinin, sorularının
ve 2018-2019 LGS sınav sorularının öğretmen görüşleri doğrultusunda
değerlendirilmesidir. Uzun yıllardır teknolojinin gelişmesiyle birlikte Yabancı
dillere özellikle de dünya dili olan İngilizceye olan ihtiyaç artmaktadır.
Dünyadaki teknolojik,ekonomik ve kültürel gelişmelerin gerisinde kalmamak için
gençlere İngilizce öğretimi ve öğrenimine yönelik doğru bir eğitim
verilmelidir. Bu yüzden bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan
ve okullara gönderilen İngilizce kitaplarındaki etkinlikleri ve soruların hedef
ve kazanımlara uygunluğunu öğretmen görüşlerine dayanarak ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Araştırma, nitel bir araştırma olup örneklemini kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile seçilecek Eyüp Sultan ilçesinde
görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturacaktır. Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılacaktır. Veriler içerik analizi ile
çözümlenecek ve yararlı olacağı düşünülen öneriler getirilmeye çalışılacaktır.