Problem management system


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mühendislik Yönetimi (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: ERDEM KARAMAN

Danışman: Bahar Sennaroğlu

Özet:

PROBLEM YÖNETİM SİSTEMİ ATM’ler bankaların müşterilerinin haftanın 7 günü 24 saat boyunca birçok bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilmesinde çok önemli bir yer tutar. Bankacılık sistemi ile entegre olarak çalışan ATM makinalarının sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol etmek ve problem anında zamanında ve doğru müdahaleyi yapmak çok önemlidir. Problemin farkedilmesi ve müdahele yapması gereken kişinin bilgilendirilmesi işleminin manuel olarak yapılması, ilgili problem loglarının tutulmasında sıkıntılara yol açar. Daha sonra oluşan problemlerin ve bu problemlerin çözüm süreçlerinin raporlanması konusunda sıkıntılar yaşanır. Problem Yönetim Sistemi, ATM’lerde oluşan problemlerin otomatik olarak farkedilip, otomatik olarak problemi düzeltmekle sorumlu olan kişilere bildirim yapılmasını sağlar. Tüm bu problem ve bildirim bilgileri ile birlikte ATM’ye yapılan problemi çözme amaçlı müdahale bilgilerini veritabanında saklar. Bu bilgiler eşliğinde çeşitli esneklikte raporlar alma imkanı sağlar. Bu raporlara örnek olarak, ATM lerin çalışır durumda olma yüzdeleri, hangi tip problemin ne sıklıkta meydana geldiği ve problemlerin cözülme süreleri gibi kritik bilgiler sunan raporlar sıralanabilir. Sistemin tasarlanmasında Object Oriented yaklaşım kullanılmıştır. Unified Process metodolojisi ile geliştirilmiş olan sistemin diyagramlarının çizilmesinde Unified Modeling Language kullanılmıştır. Sistemin işleyişini tüm açıklığı ile ortaya koyan Use Case Modelleri, Class Diyagramları, Sequence Diyagramları ve Calloboration Diyagramları çizilmiştir. July, 2006 Erdem KARAMAN ABSTRACT PROBLEM MANAGEMET SYSTEM ATMs have great importance on taking banking service during 7 days and 24 hours of the customers of the bank. Intervention correctly and at needed time to the ATMs which work by integration with the banking system and controlling whether they work properly or not is a very important job. Recognition of the problem and informing the person will intervene, manually creates problem on logging the problem logs. Moreover it creates problems on reporting latter problems and solving process of these ones. Problem Management System provides recognition of these problems and notification of the responsible person services automatically. Furthermore it logs on the information of intervention which was done to ATM to solve the problem, together with the entire problem and problem notification information to the database. It provides taking flexible reports which is arranged by the information logged on. Examples of these reports are the ones about percentage of time when the ATMs are active, occurrence frequency of each problem and solving duration of the problems. In the design of the system the object oriented approach was used. Since the system was developed by Unified Process Methodology, Unified Modeling Language was used on drawing the diagrams of the system. Use Case Models, Class Diagrams, Sequence Diagrams and Collaboration Diagrams which manifest the working principles of the system properly were also drawn. July, 2006 Erdem KARAMAN