Cahit Zarifoğlu’nun eserlerinde dini ve manevi unsurlar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Süleyman Ragıp Yazıcılar

Danışman: ALİ ULVİ MEHMEDOĞLU

Özet:

Anahtar Kelimeler: Cahit Zarifoğlu, Din Psikolojisi, Dini ve Manevi Unsurlar Cahit Zarifoğlu’nun Eserlerinde Dini ve Manevi Unsurlar Cahit Zarifoğlu, Türk Edebiyatı’nın önde gelen isimlerinden biridir. Başta şiir olmak üzere, hikaye, roman, mektup, günlük, deneme, tiyatro ve çocuk hikayeleri gibi geniş bir yelpazede eserler vermiştir. O, iyi bir edebiyatçı olmasının yanı sıra, İslamî duyarlılığa sahip entelektüel bir kişiliğe de sahiptir. Coşkun ve aşk dolu bir dinî anlayışla maruftur. 1940 ile 1987 yılları arasında yaşayan yazarımız, dünyada ve ülkemizde gerçekleşen pek çok büyük değişikliğe ve çalkantıya şahitlik etmiştir. Cahit Zarifoğlu, etrafında gerçekleşen sosyal hadiselere karşı ilgisiz ve tepkisiz kalmamış, aksine, siyasi, sosyal, güncel, sanatsal ve teolojik birçok konuda fikirler üreterek kamuoyunu etkilemeyi başarabilmiş bir şahsiyettir. Bu çalışmamızda, Zarifoğlu’nun eserlerinde geçen dini ve manevi unsurları ele aldık. Dokümanter yöntem kullanarak oluşturduğumuz bu çalışma, elbette Zarifoğlu’nu tanımak ve tanıtmak açısından yeterli olmayacaktır. Sanatçı ve şair kişiliğinin o girift yanları üzerinde de, var olan çalışmalara yeni katkılar yapılması, Zarifoğlu’nu anlamak açısından önem taşımaktadır. Keywords: Cahit Zarifoğlu, Psychology of Religion ABSTRACT Religious and Spiritual Facts in Creations (Works) of Cahit Zarifoglu Cahit Zarifoglu is one the most known in Turkish Literature. He created wide area mainly poetry, also story, novel, letter, diary, test (essay), theater and kids story. Besides being a great litterateur, he’s also intellectual personality with Islamic sensitiveness. He lived between 1940 and 1987 years, and testified a lot of changes in our country, also world. Cahit Zarifoglu wasn’t without reaction to his surrounding social events, on the contrary effected public opinion about politics, social, current, artistic, and religious events. We handled spiritual, and religious facts in this work. This work that we use documentary method isn’t enough for introducing, and indentifying Zarifoglu definitly. This is impotant to add new works to understand Zarifoglu for complicated side of artist, and poet personality.