Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Mustafa Kemal Ata
Danışman: TURAN YILDIRIM
Özet:Özel Öğretim Kurumlarının kuruluşu işleyişi ve denetimi. (M. Kemal ATA – Yüksek lisans tez i) Özel Öğretim Kurumlarının kuruluşu işleyişi ve denetimi tez çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Tez çalışması dört bölümden oluşmuştur.Birinci bölümde kamu hizmeti ve eğitim kamu hizmetinin özelleştirilmesi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde özel öğretim kurumlarının kuruluşu üzerinde durulmuştur. Ayrıca yabancıların ve azınlıkların eğitim hakları konusunda incelenmiştir. Üçüncü bölümde özel öğretim kurumlarının işleyişi üzerinde durulmuştur.Özel öğretim kurumları denildiğinde kurslar, dershaneler, okul öncesi öğretim kurumları okullar anlaşılmaktadır. Çalışmamızda daha çok okullar ve 625 sayılı özel öğretim kurumları kanununun uygulaması konusu üzerinde durduk.Dördüncü ve son bölümde de özel öğretim kurumlarının denetimi konusunu açıkladık.Denetim konusu ve uygulanacak yaptırımlar üzerinde durduk. Çalışmamızın sonucu olarak ülkemizde özel öğretim kurumlarının yeterli gelişme düzeyine erişemediğini gördük.Ayrıca 625 sayılı kanun günümüz şartlarına göre yeniden düzenlenmesi kanaatindeyiz.Özellikle çalışanlar bakımındanresmi okullara göre farklı uygulamalar bulunmakta olup düzeltilmesi gerektiğini düşünmekteyiz. Study on establishment, operation and supervision of private teaching institutions make up the topic of my Thesis. Thesis Work consists of 4 sections. First Section involves a study on public service and education, along with concept of their privatization. Second Section covers establishment of private teaching institutions, giving further study on rights borne by minority groups and the foreigners. Third Section studies the functioning of private teaching institutions. Private Teaching Institution term would comprise courses, private establishments preparing students for various exams, preschool training courses and schools. Our Study herein concentrates more on the side, which includes schools and Private Teaching Institutions Code#625. Fourth and the last section has been devoted supervision of private teaching institutions, here where we took into account sanctions to be applied further to outcome of supervision. Result attained from our Study was to observe private teaching institutions in our State have not achieved a satisfactory level in terms of development. We further think that that rearrangement is necessary indeed in terms of Private Teaching Institutions Code#625, as well. In my personal opinion; private teaching institutions involve means considerably different than those of official schools in terms of the staff; which in overall needs correction in many aspects. CURRICULUM VITA