Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Finansal Bilimler Fakültesi, Aktüerya Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MURAT YORULMAZ
Danışman: SERPİL ERGÜN
Özet:Bir deniz sigortası anlaşması, bir prim karşılığında sigortacı tarafından evvelce belirtilmiş veya şart koşulmuş yahut deniz tehlikelerinden meydana gelen hasar ve zararlara karşı sigortalıyı koruyan bir sözleşmedir. Bu koruma poliçenin düzenlenmesi suretiyle yapılır Birçok poliçe tipleri ve sigorta çeşitleri vardır, fakat bugünkü amaçlar çerçevesinde, gemi işletmecileri tarafından özellikle önem verilen yük, tekne ve P&I sigortalarıdır. Deniz sigortalarında, niteliği itibariyle sözleşmeyi yapanlar arasında çok büyük bir iyi niyet olması bu sigortanın özelliği gereğidir ve tazminat taleplerinin çözümünde ün ve saygınlık hususunda çok titiz davranılır. Birçok durumlarda sigortacılar talepler üzerine ödeme yapmış olurlar, hukuki yolda zorlanmayabilirler. Başka bir deyişle poliçenin yazılış tarzının hukuki yorumundan daha fazla sözleşmenin amacına uyarlar, Örneğin, ilk anlaşma yazısı, sigortaya sadece bir başlangıçtır, sigortacının miktar için kabule hazır olduğu başlangıçta belirtilmiştir. Hukuki bağlantı değildir, fakat taleplerin doğruluğu üzerine ödenmiş olur çünkü sigortacı o husustaki rizikoyu kabule kararlıdır. Gemi işletme masraflarında sigorta giderleri büyük bir yer kaplar. Deniz sigortaları üzerindeki düşünceler sözleşmeden sözleşmeye hatta gemiden gemiye farklılık gösterir. Bazı gemi sahibi gemisini asla sigortalamaz, birçokları ise doğrudan doğruya veya dolaylı olarak akla gelen hemen hemen her rizikoya karşı, diğerleriyse yalnız tam zıya karşı sigorta ettirirler. Prim miktarının tespitinde göz önüne alınan faktörler de; sigortalanan gemi ve yükün değeri istenen kapsam geminin yaşı, tipi ve sınıfı, geçmiş talep miktarları, işletmeci firmanın profosyonelliği, geminin sefer bölgeleri, geminin bağlı olduğu klas kuruluşu ve teknik özellikleri olarak sayılabilir. SUMMARY A marine insurance is agreement that prevent insured and bear all expences of sea damaged and unexpected cost under before designated situation. This protection is made prepared the policy by parties. There are many kinds of insurances and policy. But today’s aim for shipping, insurances are cargo, hull and P&I Club. Made agreement between parties for marine insurance requirements should has good purpose. Because it is very important to solve request for compensation. Insurance agency pay when request is occured. And they can’t be hard to pay for responses. In other word they obey agrement loking at purpose rather legaly term. For example previous agrement’s writing is only initialization. Insurancer ready to accept how much and that designate to before. This is not legaly. But all payments are made under responses if is correct. Insurance agency is ready to accept to all risk. Marine insurance costs is very important for operating shipping agency. Considirations of marine insurance is diferent between agrement to agrement and ship to ship. Some ship owners never insure their ships but many of them directly or indirectly insure their ship against all risk. Others insured their ship only against damaged. Determining the insurance premium is according to ship age, cargo, requested containning, quallifed of operating agent, ship operating zone and technical specifications and belong to classifications socity