Lokasyon bazlı pazarlamada kullanılan mobil uygulamaların tüketici davranışı açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Buşra Açıkelli

Danışman: MERT UYDACI

Özet:

Lokasyon bazlı pazarlama günümüzde kullanılan modern pazarlama yöntemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Teknolojinin her geçen gün gelişmesiyle birlikte mobil araçlar aracılığı ile kullanılan mobil uygulamalar, sahip olduğu olanaklarla çok boyutlu bir iletişimi tüketiciden tüketiciye olmanın yanı sıra işletmeler ve tüketiciler arasında da sağlamasıyla mobil uygulamalar aracılığı ile yapılan reklam ve kampanya çalışmaları pazarlamanın yeni trendlerinden biri haline gelmiştir. Mobil uygulamaların tüketicilerin konum bilgilerini işletmelere bir pazarlama aracı olarak sunması, işletmelerin pazarlama stratejilerini şekillendirebilmeleri için önemli bir kanal olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, lokasyon bazlı uygulamalardan Instagram kullanıcılarının mobil pazarlamaya karşı tutumunu etkileyen faktörlerin ortaya konulmasıdır. Araştırma 387 Instagram kullanıcısı üzerinde anket yöntemi ile yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda çıkan verilerle akademik literatüre ve pazarlama çevresine katkı sağlacağı düşünülmektedir -------------------- Location based marketing is one of the modern marketing fields. With the developing technology, applications on mobile tools has been able to provide a multi-dimensional communication between consumers and also businesses and consumers as well. Thus, mobile marketing through mobile applications has been a major trend for marketing strategies. The main goal of this research is to examine the factors affecting attitude toward mobile marketing of consumers using Instagram, one of the main location based mobile applications. Regarding this research, a survey has been made on 387 Instagram users. Consequently, we aim to contribute to academic literature and marketing environment using the outcome of this study.