Bilgisayar destekli ELVES yönteminin öğrenci başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEZİN EŞFER

Danışman: Ahmet Feyzi Satıcı

Özet:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ELVES YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin dinlediğini/izlediğini anlama becerisinin geliştirmesinde Bilgisayar destekli ELVES yönteminin (BDEY) ve bu yöntemin grupla uygulanışının etkilerini belirlemektir. Bu çalışma kapsamında, BDEY uygulanırken bireysel ve grupla çalışmanın katılımcıların dinleme/izleme becerisine etkilerinin yanında, öğrencilerin uygulamalar sonrasında empatik eğilim düzeylerindeki değişme de incelenmiştir. Deneme modelinin kullanıldığı araştırma, 245 adet ilköğretim 4. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Birinci ve ikinci deney grubundaki öğrenciler üç farklı hikâyenin sunumu için Macromedia Authorware 7.0 programında hazırlanan “Hikâye Evi” yazılımı ile Bilgisayar destekli öğretim uygulamalarına katılmış, kontrol grubundaki öğrenciler ise klasik ELVES yöntemiyle hikâyelerin öğrenimini tamamlamıştır. Araştırma sonunda, BDEY’nin dinlediğini izlediğini anlama becerisi üzerinde etkili oluşu ve özellikle bireysel öğretimde daha fazla başarı elde edildiği tespit edilmiştir. Öte yandan çalışma kapsamında yapılan tüm uygulamaların öğrencilerin empatik eğilim düzeylerini arttırdığını ve düşük, orta, yüksek olarak sınıflandırılan öğrencilerden yüksek empatik eğilime sahip olanların başarı sontestinde daha iyi sonuçlar aldığı görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin empatik eğilim düzeyi ile akademik başarıları arasında doğru orantılı bir ilişki olduğunu söylemek mümkündür. Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Destekli Öğretim, ELVES Yöntemi, Dinlediğini/ izlediğini Anlama Becerisi, Anadili Öğretimi. ABSTRACT THE EFFECTS OF THE COMPUTER-AIDED ELVES METHOD ON STUDENT ACHIEVEMENT The purpose of this study is to determine the effects of the computer-aided ELVES method on the development of students' ability to comprehend what they listen to and watch, and the application of this method in group. Within the scope of this study, an observation carried out not only on the effects of individual and group work during the application of the computer-aided ELVES method but also on the changes in the level of students' emphatic tendency following the application. Conducted through the use of experimental model, the study was carried out on 245 fourth grade students. The students within the first and second experimental groups participated in the computer-aided instructional applications with the software “Story House”, which had been devised via the program “Macromedia Authorware 7.0”, for the presentation of three different stories. On the other hand, the students within the control group completed their lesson with the stories through the conventional ELVES method. The study concluded that the computer-aided ELVES method had an influence on the ability to comprehend what is listened to and watched and was useful especially for individual instruction. Furthermore, all the applications carried out throughout the study increased the level of students' emphatic tendency, and it was observed that, out of the three classifications of students- namely with low, intermediate and high level of emphatic tendency- the last group scored better in the posttest. In addition, it can be said that the level of students' emphatic tendency is in direct proportion to their academic achievement. Keywords: Computer Assisted Teaching, Method Of ELVES, Listening Skills, Education Of Mother Language.