Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ertan Patnos
Danışman: MEHMET ŞİŞMAN
Özet:Ticari yenilik (İnovasyon) daha önce olamayan bir hayali ya da fikri, somut olarak sunma veya var olan bir olguyu güncellemek, yenilemek halidir. Aynı zamanda icat edilen, geliştirilen veya yenilenen ürün hizmet veya uygulamanın ticari yenilik olabilmesi için ticari fayda, katma değer yaratması gerekmektedir. Günümüzde ticari yenilikler sağladığı rekabet üstünlüğü, maliyet avantajı ve artan karlılık yanında, nitelikli istihdam gerekliliği gibi nedenleri ile hemen hemen her sektörde, oldukça gereklilik arz eden olgudur. Bu düşünce yapısı bankacılık sektöründe de sağladığı veya sağlayacağı katma değer ile önemli bir yere sahiptir. Bankacılık sektöründeki ticari yenilik gelişmelerine baktığımızda, teknolojik gelişmelerin bu yapıya rehberlik ettiğini görmekteyiz. Bankacılık sektöründe de ticari yenilikçi çözümlerle fark yaratma düşüncesi ile müşteri memnuniyeti artırılıp ürün ve hizmetlerin satışında artış sağlanmaktadır. Sürekli gelişen teknoloji birçok sektörlerde olduğu gibi, bankacılık sektöründe de majör değişimlerin önünü açmıştır. Bu çalışmada, ticari yenilik fikri ve uygulamalarının Türk özel bankacılık sektöründeki durumu ve sektöre etkilerini yansıtmak amaçlanmıştır. Türkiye’deki özel bankacılık sektöründe ticari yenilik düşünce tarzı ile ortaya çıkardığı verimlilik, karlılık, istihdam yapısı ve rekabet yapısına etkileri ele alınmıştır. Bu çerçevede sektörde faaliyet gösteren bir özel bankanın ticari yenilik kavramı anlayışı, stratejileri, yenilikçi kültür, ticari yenilikçi organizasyon yapıları arasındaki ilişkileri ile çalışanlar arasındaki yenilik düşüncesi ve kurumun bakış açısı yapılan anket yardımıyla araştırılmıştır. Araştırma sonucunda, bu düşünce yapısının sürdürülebilir olduğunda, sektörde verimliliği arttırıp, rekabetçi yapısını kuvvetlendirmesinin yanında, karlılığa pozitif etkileri ve eğitim seviyesi yüksek nitelikli istihdamın arttığı gözlemlenmiştir. -------------------- Commercial innovation stands for providing an idea, application, product or service that has not existed before or developing or renewing an existing structure. At the same time, the product, service or application that is invented, developed or renewed needs to create added value and commercial benefit in order to be counted as an innovation. Nowadays, commercial innovation is a popular concept due to it’s competitive advantage, cost advantage, increased profitability and the demand for the necessity of skilled employment it creates in almost every sector. The innovation oriented mind-set has an important place in the banking sector due to the added value it provides or will provide. When we look at the innovative developments in the banking sector, we see that technological developments guide this feature. In the banking sector, the difference is created with innovative solutions, thus increasing customer satisfaction and increasing the sales of products and services. Continuously developing technology has made way for major changes in the banking sector as it did in many other sectors. This study aims to reflect the status and effects of the idea and practices of commercial innovation in the Turkish private banking sector. The innovative mind-set driven efficiency, profitability, employment and the effects on the competition structure in the Turkish private banking structure is discussed and in this frame. Using a questionnare, a private bank's understanding of innovation, strategies, regeneration mentality, the relationship between innovative organizational structures, the mind-set among the employees and the point of view of the institution is researched. As a result of this research, it is observed that when the sustainability of this frame of mind is created, in addition to the increase in productivity and strengthening the competitive structure in the sector, positive effects on profitability and high leveled educated employment is also achieved.