İnternet ortamında reklam ve tüketici davranışları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: zeynep Aydoğan

Danışman: KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ

Özet:

İNTERNET ORTAMINDA REKLAM ve TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Bu çalışmada günlük hayatımızın bir parçası haline gelen internetin, reklam ve tüketici davranışları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Web 2.0’ın gelişiminden sonraki süreçte, internet kullanıcısının aktif hale gelmesiyle reklam sektöründe ve tüketici davranışlarında görülen değişim, ortaya çıkan yeni reklam türleri ve tüketici davranışlarının araştırılması amaçlanmıştır. İnternetin hızlı gelişimi, kolay ulaşılabilir olması, kullanıcı sayısının diğer kitle iletişim araçlarına oranla çok büyük bir hızla artması, düşük maliyetle daha fazla kişiye ulaşabilme olanağı sağlaması, hedef kitle seçme, izleme ve ölçümleme konusunda uygulaması basit yeni metotlar geliştirilmesi, sürekli büyüyen bir reklam mecrası olarak kabul edilmesine neden olmuştur. İnternet sadece reklamları değil tüketim alışkanlıkları ve tüketici davranışlarını da değiştirmeye başlamıştır. E-ticaretin ortaya çıkışı ve hızla yaygınlaşması, ardı ardına açılan online alışveriş siteleri ve geleneksel tüketicinin araştıran, yorumlayan, tüketimin her aşamasına yön veren bir değişim sürecine girerek sanal tüketiciler haline gelmesinin nedenleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın kapsamı genel olarak reklamcılık, internet reklamcılığı ve internetteki reklam çeşitleri, internet ortamında pazarlamanın avantajları, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler, e-ticaretin ortaya çıkışı ve hızla yaygınlaşma sebepleri, Türkiye’deki başarılı e-ticaret sitelerinin incelenmesi, internetle birlikte değişen tüketim alışkanlıkları ve tüketicilerin online alışverişi tercih etme sebepleri üzerinedir. Anahtar Kelimeler: İnternet, reklam, pazarlama, tüketici davranışları, e-ticaret, online alışveriş. ABSTRACT ADVERTISING AND CONSUMER BEHAVIOUR ON THE INTERNET CONTEXT In this study, the internet has been examined the effect of advertising and consumer behavior as being a part of our daily routines.Changes seen on consumer behaviours and advertising sectors after the process of Web 2.0 improvements,it is targeted to investigate the new types of advertisements arisen and consumer behaviours. The constant development of the internet within easily accessible, the number of users compared to other mass communication tools is increasing day by day and the ability to provide access to more people at lower cost, target audience selection, monitoring and measuring the development of the new methods are simple considered as implementation of a constantly growing advertising medium.It's not only the internet advertisements but at the same time consumption patterns and consumer behaviors begin to change. The appearance of E-Commerce and spread rapidly, one after another starting online shopping sites are taken how changing process of traditional customers direct the steps of consumption , evaluating ,searching and making comments on their reasons for becoming virtual consumers. The content of study is in general advertising, internet advertising and types of advertisements on the internet, the advantages of marketing on internet context, the concept and features of consumer behavior , factors affecting consumers purchasing decisions, the emerge of e-commerce and reasons for rapid growth , monitoring of successful e-commerce sites in Turkey, along with the internet, changes of consumption habits and the reasons for consumers preference on online shopping. Keywords: Internet, advertising, marketing, consumer behaviour, e-commerce, online shopping.