Türkiye ve Avrupa’da okul öncesi eğitim ekonomisinin karşılaştırmalı analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zeynep Bildirici

Danışman: AHMET YILMAZ

Özet:

TÜRKİYE VE AVRUPA’DA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM EKONOMİSİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ Ülkelerin toplumsal kalkınma hamleleri onları refah seviyesi daha yüksek bir geleceğe taşımaktadır. Bu açıdan eğitimine, özellikle okul öncesi dönemde önem veren ülkelerin kalkınma hamleleri de kuvvetli olmaktadır. Bu dönemde verilen eğitimin ileriki yaşlarda daha da katlanarak toplumsal kalkınmada etkisini gösterdiği uluslararası kuruluşların raporlarında sıklıkla vurgulanmaktadır. Bu nedenle, okul öncesi eğitimde AB ülkeleri ile Türkiye’nin “Okul Öncesi Eğitim Ekonomisinin Karşılaştırmalı Analizi” bu araştırmayla ortaya konulmuştur. ABSTRACT Community development moves of countries carry them into a future with a higher welfare level. In this respect, development moves of countries paying attention to the education, particularly to the preschool education, are being stronger. It is frequently emphasized in the reports of international organizations that education given in this period shows its effect by doubling in community development in the further ages. Therefore, “Comparative Analysis of Preschool Education Economy” of EU countries and Turkey in preschool education is revealed out in this research. Data, reports, documents, by-laws, guidelines and information in official gazettes of institutions and organizations such as UNESCO, UNICEF, BM, OECD and World Bank are examined with screening method in this research, which is made with a descriptive method, and gathered data is tried to be interpreted with comparative analysis technique.