Yeni iletişim teknolojilerinde kimlik, söylem ve ideoloji


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EDA GÖKSAL COŞAR

Danışman: AYŞE BİLGE GÜRSOY

Özet:

YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNDE KİMLİK, SÖYLEM VE İDEOLOJİ 1990’ ların ortalarından itibaren kullanılmaya başlanan “yeni medya” kavramı, genel olarak bilgisayar teknolojisine dayanmakla birlikte, etkileşimli bir bilgi dağıtım aracıdır. Multimedya ve etkileşim özelliğine sahip olması, yeni iletişim teknolojilerinin en önemli özelliği olarak kabul edilmektedir. Dijital medya olarak da adlandırılan yeni medya, iletişim olanaklarını arttırmasıyla birlikte, yirmi birinci yüzyılda büyük ölçüde eski medyanın yerini almıştır. Yeni medya, cep telefonları, dijital kameralar, İnternet uygulamaları, dijital televizyonlar gibi dijital iletişim araçlarına işaret etmektedir. Yeni iletişim teknolojilerinin, birey ve toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkisi üzerine sosyal bilimlerde birçok araştırma yapılmaktadır. Kişilerarası iletişim ve etkileşimin sanal ortama taşınmasıyla birlikte yeni iletişim biçimleri ortaya çıkmaktadır. Bu noktada çalışmanın amacı, çalışmada kullanılan kavramlar hakkında kuramsal çerçeve oluşturduktan sonra, hedef kitle kapsamında, sosyal medya kullanıcılarının ideolojik olarak kendilerini ait hissettikleri kimlikleri üzerinden medya kullanma ve iletişim biçimlerini incelemektir. ABSTRACT IDENTITY, DISCOURSE AND IDEOLOGY IN NEW COMMUNICATION TECHNOLOGIES As a consept “new media” is used from the middle of 1990’s on and generally based on computer technology. New media is an interactive distribution of information. The most important feature of new communication technologies is to have a feature of multimedia and interactivity. Also referred as digital media, new media largely replaced the old media in the twenty-first century by the increase of communication facilities. New media indicates digital communications tools such as mobile phones, digital cameras, Internet applications and digital televisions. In social sciences, there are a lot of researches about the positive and negative effects of new communication technologies on individuals and society. New communication forms of communication emerged with the moving of interpersonal communication and interaction to the virtual environment. The porpose of this study is to examine the concepts used in the study within the theoretical framework and then to analyze social media users about the form of using of social media and the form of communication.