ANASINIFI ve BAĞIMSIZ ANAOKULLARINDA BULUNAN ÖĞRENME MERKEZLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE ve GÖZLEME DAYALI OLARAK İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ELİF KOÇAK SAZLI

Danışman: Müslimat Oya Ramazan

Özet:

Bu çalışma, bağımsız anaokullarındaki sınıflar ile ilköğretim bünyesindeki anasınıflarında bulunan öğrenme merkezlerinin durumunu saptamak ve öğretmenlerin bu konudaki görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Nitel desende düzenlenen genel tarama modelindeki bu araştırmanın çalışma grubu, İstanbul’un Küçükçekmece ilçesindeki anaokulları ve ilköğretim bünyesindeki anasınıflarından tesadüfi yöntemle seçilen 141 sınıf ve buralarda görev yapan 141 okul öncesi öğretmeninden oluşmuştur. Veri toplamak amacıyla öğretmenlerle yapılandırılmış görüşme yapılmış, sınıflar ise araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formuna göre incelenmiştir. Veri analizinde içerik analizi ve frekans analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrenme merkezleri halen hedeflenen düzeyde değildir. Sınıf içi uygulamaları konusunda bir çok eksik bulunmaktadır. Gerek imkanların gerekse öğretmenlerin bu konudaki bilgi birikimlerinin arttırılması gerekmektedir. -------------------- This study is carried out to determine the situation of learning centers which are exist in independent kindergarden classes and elementary school on-site kindergardens and to get opinions from teachers about this issue. This research group in general screening model is aranged in qualitative pattern, formed in 141 classes and 141 pre-school teacher assigned these classes picked randomly from Istanbul's province Kucukcekmece kindergardens and elementary school on-site kindergardens. To collect data structured meetings were done with teachers, classes were examined according to observation form prepared from researchers. Content and frequency analyses were used in data analysis. Based on obtained results, learning centers are not at the desired level. There are many lackings in in-class applications. Both facilities and knowledge of teachers in this subject needs to be increased.