Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYŞE TANIR
Danışman: Ayşe Oya Erkut
Özet:
Bu
araştırmanın amacı 9-10 yaş öğrencilerde ritm eğitiminin basketbolda turnike
becerisi ve görsel dikkat becerisi üzerine etkisi incelenmesidir. Makedonya
Cumhuriyetinde eğitim gören 58 ilkokul öğrencisi (28 deney, 28 kontrol) gönüllülük
esasına göre araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın başlangıcında,
öğrencilere basketbolda turnike becerisi değerlendirme ölçeği ve Görsel dikkati
ölçmek için Stroop Renk testi uygulanmıştır. Ritim ile antrenman yapan grubu
ile (6 hafta-2 gün-1 saat) toplam 12 ders ritimli basketbol dersi, geleneksel
antrenman yapan grubuyla geleneksel yöntemle basketbol dersi
uygulanmış ve son testler tekrar edilmiştir. Grupların puan artışlarını test
etmek için parametrik olmayan Wilcoxon eşleştirilmiş iki örnek testi, gruplar
arasındaki karşılaştırmalar için ise Mann -Whitney U testi kullanılmıştır. Sonuç olarak Ritimle ve
Geleneksel yöntemle Turnike becerisinin öğretildiği her iki grupta da (RAG ve GAG)
son testlerde, dikkat testi hata puanı hariç, turnike becerisi ve görsel dikkat performanslarının arttığı bulunmuştur.
Grupların görsel dikkat ve turnike becerisi ön test-son test puanları
arasındaki farklar karşılaştırıldığında ise RAG alan grup lehine istatistiksel
olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Bu araştırma sonuçlarının;
(1) Basketbolda turnike becerisini ve görsel dikkat becerisini geliştirmede,
öğrencilerin etkinliklerden zevk alabileceği yeni öğretim yöntemleri
kazandırmak; (2) yeni Beden Eğitimi öğretim programlarına uygulama açısından
katkı sağlayacağını düşünmekteyiz.
Anahtar kelimeler: Ritim Antrenmanı,
Çocuklar, Basketbol, Dikkat.