İlköğretim 7. sınıflarda "simetri" konusunun öğretiminde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MEHMET YILMAZ

Danışman: Ahmet Şükrü Özdemir

Özet:

Eğitimde teknoloji kullanımı, öğretmeni destekleyici ve eğitim ve öğretimin daha anlamlı ve kalıcı olması açısından büyük önem taşımaktadır. Bundan dolayı eğitim ve öğretimde konuları daha iyi anlamak ve kavramak; konuların önemli ve temel noktalarının belirtilmesinde; ayrıca öğrencilerin ilgi ve dikkatini çekme ve öğrenme arzu ve isteklerini teşvik etmede, eğitim teknolojileri ve materyallerinden faydalanılmaktadır. Bu araştırma, deneysel modele göre tasarlanmış olup amacımız; ilköğretim 7. sınıflarda eğitim teknolojileri ve materyallerinin matematik dersindeki başarıya etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma, İstanbul ili, Esenler ilçesi, Aksoy İlköğretim Okulu'nun 7. sınıflarında okuyan toplam 110 öğrenciye uygulanmıştır. Toplam 110 öğrencinin 55'i deney ve 55'i de kontrol grubunu oluşturmaktadır. Uygulamaya başlamadan önce deney ve kontrol gruplarına öntest ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda teknoloji destekli eğitim uygulanırken, kontrol grubunda klasik öğretim yöntemi kullanılmıştır. Çalışma 4 haftalık bir süre içerisinde tamamlanmış. Ders sunumunda, bilgisayar, projeksiyon gibi araçlar, Microsoft PowerPoint programı, resimler ve şekiller kullanılmıştır. Çalışma sonunda her iki gruba sontest ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca çalışmanın bitiminden 8 hafta sonra hatırlama testi uygulanmış ve yapılan etkinliklerin başarıya, matematik tutumlarına ve hatırlamaya etkisi araştırılmıştır. Microsoft PowerPoint sunularından oluşan öğretim materyallerinin uygulanmasından sonra toplanan bilgiler SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Using Technology has a very important place in education because it supports the teachers and it makes education more meaningfull and permanent. Therefore, to understand and comprehend the subjets in education, to emphasise the main and important parts of the subjects, and also to draw the students attention and interest and stimulate their desires and wills, educational technology and materials are used. This research is designed according to experimental model and the goal of this research is to search if using educational technology and materials in maths lessons has any effect on the 7th grade students success in primary school.