Türkiye’de ihracata yönelik vergisel teşvik uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Anıl Gönül

Danışman: MEHMET MELEMEN

Özet:

Günümüzde küreselleşme neredeyse Dünya’nın tamamına yayılmıştır. Küreselleşmeyle beraber ülkeler arası ticaret hacmi artmış ve ihracat kalkınmanın en önemli aracı haline gelmiştir. Bu nedenle nerdeyse bütün gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde ihracata yönelik teşvikler uygulanmaktadır. Türkiye’de de ekonomik kalkınmanın gerçekleştirilebilmesi adına ihracat teşvikleri yoğun olarak kullanılmaktadır. Özellikle 1980 yılı sonrasında Türkiye’ de liberal bir ekonomik anlayış benimsenmiş, yerli üretimin artırılması ve yabancı ürünlerle rekabet edebilmesi adına ihracata yönelik çeşitli teşvikler geliştirilmiştir. Bu teşviklerin başında da vergisel teşvikler gelmektedir. Bu çalışmada öncelikle Türkiye’ de ihracat hacminin artırılmasına yönelik uygulanan vergisel teşvikler açıklanmış olup daha sonra teşviklerin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara değinilmiştir. -------------------- Nowadays, globalisation spread almost through all the World. With globalisition, international trade volume increased and export become the most important tool of the development. Thus, there is stimulus for export, almost in all developed and developing countries. In Turkey, for economic development, expor stimulus is common practise. Especially after 1980,Turkey have adopted a liberal economic approach, for competing with foreign products and increasing domestic production various incentives for exports has been developed. Tax incentives come at the beginning of these incentives. In this work, tax incentives for expanding the trade volume in turkey is explained first, and then mentioned to the problems on application in incentives.