Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Emel Erkan
Danışman: SEVİL SAYGI
Özet:Tez kapsamında ele alınmış olan sanatçı ve yaratım süreci konusu, günümüz sanatını oluşturan belli başlı hareketlerin özünü oluşturduğu için, 1980 ve sonrası ile sınırlandırılmıştır.Giriş bölümünde modernizm ile sesini duyurmaya başlayan küreselleşme olgusunun önemine değinilmiş ve 1980 öncesi sanat ortamı hakkında kısaca bilgi verilmiştir.Birinci bölümde sanatçı ve yaratım süreci konusunda genel bir değerlendirme yapılarak, 1980 öncesinde sanatçının geçirdiği değişimler incelenmiştir.İkinci bölümde, yaşam dinamiği içinde görsel ve düşünsel anlamda ortaya çıkan farklılaşmaların yarattığı etkiler göz önünde bulundurularak, sanatçının kendine zemin olarak hazırladığı bilgilerin oluşumu üzerinde durulmuştur. Sanattaki etkileri tartışılmaz olan teknolojik gelişmelerin olumlu ve olumsuz özellikleri vurgulanmış, düşünce alanındaki gelişmelerin etkileri ile birlikte geçirilen sürecin nasıl ilerlediğine yer verilmiştir.Üçüncü bölümde ise bir önceki bölümde ele alınan konuların sanatçı ve yaratım süreci üzerindeki etkileri, ortaya çıkan yaratım biçimleri üzerinden değerlendirilmiştir.Tez boyunca 1980 sonrasında sanatçının yaratım sürecinin ve dolayısıyla yaratıcılığın hangi koşullar altında geliştiği ve şekillendiği incelenerek, günümüzde hangi noktalarda olduğu, örneklerle ifade edilmeye çalışılmıştır. SUMMARY Because the artist and creation process subject discussed within the scope of the thesis constitutes the essence of fundamental movements of today art, it is limited with 1980 and afterwards.In the introduction part, it is touched on the importance of the fact of the globalization which has taken place by the modernism and the environment of pre 1980 period summarized. In the first chapter, artist’s transformations before 1980 are examined by making a general evaluation of the artist and creation process subject.In the second chapter, occurrence of information that artist arrange as his/her background is emphasized by taking into consideration the differentiations emerged in the sense of visual and intellectual meanings within the dynamics of life. Positive and negative characteristic of technological improvements underlined, and it is allowed for the effects of advancements in the thought area with the progress of process. Finally in the third chapter, the effects of aforesaid subjects on the artist and creation process evaluated in terms of the emergent creation forms. Artist’s creation process and thereby creativity after 1980 are endeavored to express with examples throughout the thesis by examining the question of under which conditions they developed and formed and at which point they are standing on today.