Televizyon haberciliğinde magazinleşme(karşılaştırmalı bir çalışma)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MELTEM GÜZEL

Danışman: AYŞE BİLGE GÜRSOY

Özet:

TEZ İ Konu Başlığı: Televizyon Haberciliğinde Magazinleşme (Karşılaştırmalı Bir Çalışma) Yazarı: Meltem Güzel Anahtar Kelimeler: Haber, popüler kültür, televizyon, televizyon haberciliği, magazinleşme Bu tez, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri anabilim dalı, Radyo TV bilim dalında yapılmıştır. Tez danışmanı Yar. Doç. Dr. Ayşe Bilge Gürsoy’dur. Tezin birinci bölümünde genel olarak televizyon ve haber kavramları açıklandıktan sonra televizyon haberciliği anlatılmıştır. İkinci bölümde televizyon haberinin magazinleşme süresi üzerinde etkili olan unsurlar incelenmiştir. Üçüncü bölümde, tezin haber bülteni analiziyle araştırma bölümünü oluşturan kamu hizmeti yayıncılığı, ticari yayıncılık ve tematik yayıncılık kavramlarının ortaya çıkışları ve ne anlama geldikleri anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, yapılacak araştırmada kullanılacak yöntem anlatılmıştır. Beşinci bölümde, seçilen üç televizyon kanalının bir haftalık sonuçları yazılı olarak verilmiş ve bu bir haftalık süreçten alınan sonuçlar incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise tezin gelen bir değerlendirilmesi yapılmış ve haberde magazinin ne anlama geldiği üzerinde durulmuştur. ABSTRACT Title of Subject: Popularisation of The News (A Study of Comparison) Writer: Meltem Güzel Key Words: News, popular culture, television, popularisation. This thesis is submitted to Marmara University, Social Science İnstute, Communication Studies Department, Radio-TV sub-department. The advisor of the thesis is Assistant Professor Ayşe Bilge Gürsoy. In the first part of the thesis, television and the concept of news and television news in decipted. In the second part of the thesis the elements that are influential on the popularisation of the news stories are investigated. In the third part of the thesis the concepts of public service broadcasting, commercial broadcasting and thematic broadcasting are examined since the research is on the news bulletins of these three types of broadcasting channels. In the fourth part, the research mettod of the analysis is depicted. In the fifth part, the research findings of the three channels are given and analyzed In the final part, a general assessment of the thesis is made and a revaluation is made as to what popularization of news means.