Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: PINAR PEKTEKİN
Danışman: ERHAN AKYAZI
Özet:WEB TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KABULÜNÜN EĞİTİM BECERİSİ ÜZERİNDEKİ ROLÜ: TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE AKADEMİSYENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Bu çalışma ile web tabanlı uzaktan eğitimde Türk Üniversitelerinde görevli akademisyenlerin uzaktan eğitime ilişkin tutum durumlarının ortaya konması ve bu bulgular ışığında teknoloji kabulünün, uzaktan eğitim becerisi üzerindeki rolünü araştırmak ve mevcut durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma Türk üniversitelerin de görev yapan akademisyenlerin görüşleri incelenerek ortaya çıkarılmıştır. Çalışmada öncelikle uzaktan eğitim yapan ve yapmayan akademisyenlerle odak grup görüşmeleri yapılmış, daha sonra üniversitelerin uzaktan eğitim merkezi sistem yöneticileri ile derinlemesine mülakat yapılmış ve oluşturulacak ölçekler için altyapı sağlanmıştır. Çalışmada kullanılmak üzere Teknoloji Kabul Modellerinden faydalanılarak araştırmacı tarafından bir model geliştirilmiştir. Geliştirilen modele dayalı, uzaktan eğitim becerisi; teknolojiye ilişkin tutum, teknoloji becerisi, uzaktan eğitimin yazılım altyapısı, uzaktan eğitimde yenilikler, uzaktan eğitimin teknolojik altyapısı, uzaktan eğitim deneyimi ve uzaktan eğitime ilişkin tutum ölçekleri aracılığıyla araştırma anketi oluşturulmuştur. Anket soruları uzman görüşü ile rafine edildikten sonra ankete pilot çalışma uygulanmıştır. Pilot çalışma sonucunda yapılan geçerlilik-güvenilirlik testleri sonucunda ankete son hali verilmiş ve anket uygulamaya çevrim içi ortamda konmuştur. Anket sonuçları SPPS programı yardımı ile analizlere tabi tutulmuş, bulgular ve sonuçlar sunulmuştur. ABSTRACT THE ROLE OF TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL ON THE EDUCATION SKILLS IN WEB BASED DISTANCE EDUCATION: A RESEARCH ON THE ACADEMICIANS IN THE TURKISH UNIVERSITIES This research aims working with the web-based distance education in Turkish universities, put the status of distance education attitude of academicians and in the light of these findings the ability to investigate the role of distance education, adoption of technology, and is intended to lay out the current situation. Study is uncovered by examining the opinions of academics who worked in Turkish universities. In the study, the first, distance education, and non-academics, focus group interviews, then the universities made in-depth interview with remote education center system administrators and provided the infrastructure for the scales to be created.To be used in the study a model was developed based on "Technology Acceptance Modells" by the researcher. Based on the model developed, the research survey were through the scales created these scales are; the ability to distance education; attitude towards technology, technology skills, software infrastructure, new technologies in distance education, distance learning experience and the technological infrastructure of the distance education. After being refined with expert opinion survey questions survey pilot study. As a result of the Pilot study as a result of the final version of the survey given validity-reliability tests and survey application online right now has been put in. The analysis of the survey results with the help of SPPS program have been subjected, the findings and results are presented.