Türk bankacılık sistemi içerisinde bireysel bankacılık ürünleri ve muhasebeleştirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Veysel Akın Yenici

Danışman: BARIŞ SİPAHİ

Özet:

TÜRK BANKACILIK SİSTEMİ İÇERİSİNDE BİREYSEL BANKACILIK ÜRÜNLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Dünyada serbest piyasa ekonomisinin ortaya çıkışıyla birlikte artan tüketici ihtiyaçlarına karşın tüketicilerin bu ihtiyaçlarını karşılama sürecindeki imkanları yeteri kadar artmamıştır. Tüketicilerin artan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak finansman dünyasının dinamik yapısının değişim ihtiyacı ortaya çıkmıştır.Bu değişim sonucunda bireysel bankacılık ürünleri de her gün yeni bir ürünün çıkmasıyla birlikte gelişmiştir.Bireysel Bankacılık ürünleri bankaların müşterileri için çıkardıkları veya geliştirdikleri birer üründür.Bu ürünler sayesinde kişiler gelirlerini arttırmayı hedeflerler yada yapmakla yükümlü oldukları bazı hizmetleri bankalara yüklemiş olurlar.Bankalarda sundukları bu ürün ve hizmetlerle kişilerin hayat şartlarını kolaylaştırmayı ve kendilerine gelir elde etmeyi amaçlarlar.Bu çalışma ile bireysel bankacılık ürünleri ayrıntılı olarak açıklanmış ve akılcı kullanılmadığı zaman oluşabilecek durumlar anlatılmıştır.Bireylerin bu olumsuzluklardan etkilenmemeleri için neler yapabileceği anlatılmaya çalışılmıştır ve ürünlerin akılcı kullanıldığı zaman hem banka hem de birey açısından ne tür faydalar sağlayacağından bahsedilmiştir. ABSTRACT PERSONAL BANKING PRODUCTS IN THE TURKISH BANKING SYSTEM AND THEIR ACCOUNTING PROCEDURE In spite of the growing consumption need with the emergence of the liberal market economy in the world; the opportunity to cover those needs has not been increased necessarily at the process.In order to meet the growing necessities of the consumers, a need to change has been emerged in the finance realm.By this development, personal banking products& services have been improved through the arise of new and creative products.Personal banking products are the ones that banks have developed for their clients.Thruogh these products, consumers aim to increase their income or charge the banks to carry out some of their responsibilities on behalve of them. Banking agents aims to make the consumer’s life easier and to provide revenue via the specified products. This study explains both the personal banking products in details and the scenarios where those are not utilized rationally and effectively.Furthermore, what consumers can do to prevent themselves from these troubles and which advantages can arise from making use of these products rationally will be mentioned.