Swot analizi ve tekstil sektörü üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: COŞKUN HAMDİOĞLU

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Dünya ticaretinde artan rekabet koşulları, bu pazarlardan pay sahibi olmaya çalışan işletmeleri yeni fırsat ve tehditlerle karşı karşıya bırakmaktadır. Birçok işletme kendi zayıf ve güçlü yanları tespit edemediğinden karşılaştığı fırsatları değerlendirememekte ve dolayısıyla iç ve dış çevreden gelen tehditlerin etkisinde kalmaktadırlar. İşletmeler bu gelişmeler karşısında daha verimli olabilmek için strateji geliştirmeye önem vermektedirler. İşletmeler pazarlama stratejisi geliştirme sürecinde, çevre analizi sonuçlarının değerlendirilmesinde swot analizi tekniğinden yararlanmaktadırlar. Tezin birinci bölümünde strateji kavramı ve önemi belirtilmiş, stratejik planlama ve pazarlamanın tanımları yapılarak aralarındaki farklara değinilmiştir. Ayrıca stratejik amaçlar, örgüt misyonu ve buna bağlı hedefler üzerinde durulmuştur. Tezin ikinci bölümünde swot analizi hakkında ayrıntılı bilgiler verilmiştir. İşletmelerin faaliyette bulunduğu çevre faktörleri irdelenmiş ve bütün bu kavramların ışığında oluşturulabilecek diğer strateji alternatifleri üzerinde durulmuştur. Son olarak üçüncü bölümde ise, swot analiz tekniğinin Türk Tekstil Sektörü üzerinde uygulamasına yer verilmiştir. SUMMARY Today, because of increasing competitive conditions on world trading, companies that are trying to share world markets, come face to face with new opportunities and threats. Many companies cannot establish their weak and strong sides and because of this they cannot appreciate the opportunities and they remain under the effects of inner and external threats. To be more productive under these conditions, companies attach their importance on developing strategies. On the process of developing marketing strategies, companies use SWOT Analysis to evaluate the concequences of enviromental analysis. At the first part of the thesis, strategy term and it's importance, difference between strategic planning and marketing are being told. Besides that it dwells upon strategic and orginizational targets and orginization mission. At the second part of the thesis, knowledge about SWOT analysis are being given in detail. Enviromental factors are being studied and in addition to this other alternative strategies are being told. At the last part of the thesis, SWOT analysis is being put on practice on the Turkish Textile Sector.