Ortaöğretim kurumlarında görevli okul yöneticilerinin eğitim kurumlarında elektronik ortamda öğrenme (E-öğrenme)’den yararlanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Canan Savaş

Danışman: AYŞEN BAKİOĞLU

Özet:

Bu çalışmanın temel amacı; e-öğrenme sistemini sunduğu fırsatlar ve taşıdığı sınırlılıklarla ortaya koyarak ulusal eğitim sistemimizi şekillendiren Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesindeki ortaöğretim kurumları yöneticilerinin e-öğrenme ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla hazırlanan anket yoluyla okul yöneticilerinin görüşleri analiz edilmiş ve bulgular eğitim yönetimi açısından ele alınarak ortaöğretim kurumlarına yönelik çeşitli öneriler dile getirilmeye çalışılmıştır. Çalışma boyunca e-öğrenme konusunda yapılan literatür taraması sonucu elde edilen bilgiler geniş bir perspektiften verilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda öncelikli olarak e-öğrenme kavramı ve içerdiği temel unsurlar tanımlanmaya çalışılmıştır. Bu temel bilginin üzerine dünyada e-öğrenmeye olan talebin nedenleri ortaya konulmuş ve özellikle bu kavramı kendi eğitim sistemi içine başarıyla entegre eden Amerika Birleşik Devletleri'ndeki gelişmelerin yönü çizilmeye çalışılmıştır. Türkiye'de e-öğrenme konusuyla ilgili gelişmelerin hangi noktada olduğu ile ilgili bulgular ve dünyadaki uygulamalar araştırılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın son bölümünü literatür ışığında gerçekleştirilen ampirik çalışma oluşturmaktadır. Bu çerçevede MEB ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin e-öğrenme konusundaki görüşleri ile ilgili bilgiler hazırlanan anket yoluyla elde edilmiştir. Anket sonucu elde edilen bulgular eğitim yönetimi açısından değerlendirilmiş, ortaöğretim kurumlarında e-öğrenmeye yönelik görüşlerden yola çıkarak eğitim sistemine yönelik çeşitli öneriler dile getirilmeye çalışılmıştır. SUMMARY In the 21'st century, the use of communication technologies has been become widespread all the World. Educational systems have also been affected by the communication technologies, especially the one called Internet. In this new digital era, the idea "using Internet in education" leads to the creation of a new concept known as "e-learning". Now, e-learning is accepted as the educational system of future. In order to fulfil educational demand of future, pedagogic superiorities of e-learning, educational institutions must change. For such a change towards e-learning, the institutions must establish e-learning units within their internal structure to accomplish a structuring process. For the reasons mentioned above, it is important to look at the Turkish National Educational System's readiness to e-learning. In this study, an empirical research has been conducted to get information about the of view of High School Managers in Turkish National Educational System towards e-learning.