Marka genişlemesinin kurumsal itibar üzerindeki rolü


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEVDA DENEÇLİ

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

Anahtar Kelimeler : marka genişlemesi, itibar, tüketici MARKA GENİŞLEMESİNİN KURUMSAL İTİBAR ÜZERİNDEKİ ROLÜ Bu çalışmada marka genişlemesinin kurum itibarı üzerindeki rolü araştırılmıştır. Araştırma sonucunda marka genişlemesinin itibarı olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Bu durumda bir kurum, piyasaya yeni bir ürün sunacağı zaman uygun genişleme yaptığı taktirde mevcut markasını kullanarak piyasaya giriş yapması itibarı açısından olumlu olacaktır. Araştırmanın içerdiği kavramlar, araştırma öncesi yazın taraması yapılarak teorik bölümde bahsedilmiştir. Belirlenen anket formunun yüzyüze anket methodu ile uygulanmasının ardından, sonuçlar analiz edilmiştir. Keywords : brand extension, reputation, consumer ABSTRACT THE ROLE OF BRAND EXTENSION ON CORPORATE REPUTATION This study investigated the role of corporate reputation on brand extension. As a result of the research positive impact of brand extension on corporate reputation has emerged. In this case, when a corporate offers a new product to the market, in case of performing appropriate extension, using the existing brand will be positive in terms of reputation. The concepts included in the study were discussed in the theoretical section by literature review of research done before. After the application of the questionnaire face to face with the specified method, the results have been analyzed.