Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MUHAMMET BAKİ MİNAZ
Danışman: AYŞEN BAKİOĞLU
Özet:Bu araştırmada okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına yönelik öğretmen algıları yolsuzluklar bağlamında incelenmiştir. Araştırma, nicel ve nitel yöntemin birlikte kullanıldığı karma model olarak yapılandırılmıştır. Bu araştırmanın nicel verilerine ilişkin evreni 2014–2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Sultanbeyli İlçesinde bulunan 75 okulda (Anaokulu İlkokul, Ortaokul, Lise) çalışan öğretmenlerdir.Bu araştırmadanicel yöntemde tarama modeli kullanılmış; buna uygun olarakgenel evren içinden araştırmaya gönüllü olarak katılan 514 kişi örneklem olarak belirlenmiştir.Araştırmada veri toplamak amacıyla “Etik Liderlik Ölçeği (ELÖCronbach’s Alpha değeri α=,988 olarak hesaplanmıştır). ” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise amaçlı örneklem yoluyla belirlenen 30 öğretmenle görüşülmüş, nicel kısımda anlamlı farklılığın olduğu değişkenler ayrıntılı olarak ele alınmıştır. -------------------- ABSTRACT This study examined teachers’ perception about ethical leadership behaviours exhibited by school principals in terms of corruption. Research was based on a mixed model involving quantitative, and qualitative methods. The research was structured as a hybrid model in which qualitative and quantitative methods were used together. The population of the quantitative research was 75 teachers, who were working at schools in Sultanbeyli district of Istanbul province during 2014-2015 school year. In this research, screening model was used in the quantitative method, and 514 individuals, who voluntarily participated in the study, were selected as the sample in accordance with the general population. In order to collect data, “Ethical Leadership Scale (ELS Cronbach’s Alpha value was calculated as α=,988) and “Personal Information Form” were used in the research. As the qualitative methods, 30 teachers, who were selected with purposeful sampling, were interviewed; and variables with statistically significant changes in the quantitative part were examined in details.