Yapılan projeler kapsamında inşaat sektöründe halkla ilişkiler ve markalaşma çabaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MELİS AKÇİN

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

Günümüzde “inşaat” sadece yapının inşa edilmesini değil, inşaat sırasında kullanılan malzeme, yapının kalitesi, inşaattan sonra bakım, onarım ve işletilmesine katkıda bulunan faaliyetlerin tümünü içerecek şekilde değerlendirilmektedir. Türkiye, gelişmekte olan ve bu özelliğine bağlı olarak ihtiyaçları artan bir ülke konumundadır ve gelişimin ana eksenini “inşaat sektörü” oluşturmaktadır. 1999 yılında deprem felaketi ile yüz yüze gelen ve büyük bir bölümü deprem kuşağında bulunan ülkemizde, sektörünün önemi, bilimselliği ve kalite standardının önemi anlaşılmıştır. Deprem sonrasında tüketicilerin bilinçlenmesi, kalite ve güven arayışı, ekonomik hareketlenmenin orta ve üst gelir gruplarının yatırım yapabilecek koşullara sahip olması ile gayrimenkul piyasasında ciddi bir hareketlenme görülmektedir. Deprem sonrasında özellikle metropollerde inşaat firmaları; konut projeleri, alışveriş merkezleri, sosyal tesisler vb. birçok projeyi hayata geçirmiştir. Sektördeki canlanma, faaliyet gösteren kuruluşların içerisinde bulunduğu pazarlarda rekabeti artırmakta ve başarılı iletişim stratejilerine sahip olanlar ayakta kalabilmektedir. Başarılı bir iletişim stratejisi yönetimi ise ilgili kurumun halkla ilişkiler faaliyetlerinin doğru planlanması, hedef kitlenin doğru belirlenmesi, marka veya markaların doğru konumlandırılması, yönetilmesi ve yapılandırılması ile mümkün olabilmektedir. Mevcut rekabetçi ortamda sektördeki firmalar, seçim hakkına sahip müşteriler karşısında, küçük ayrıntılarla farklı imaja sahip olmak, markalarında fark yaratmak amacındadır. Bu nedenle firmalar markalaşma konusuna daha fazla önem vermeye başlayarak, hedef kitleyi, kendi konut projelerine çekmeye çalışırken; aynı zamanda müşterileri sadakati ile birlikte firmanın kalıcılığını sağlamak için çaba sarfetmektedir. Rakiplerle mücadelede öne çıkmak, markayı oluşturmak ve kalıcı hale getirmek için geliştirilecek satış stratejierinin yanı sıra halkla ilişkiler faaliyetleri de en etkin biçimde kullanılmalıdır. Satış ile pazarlama faaliyetlerini bir bütün olarak görmek, planlamak ve uygulamak sektörde öne geçmeyi sağlayacaktır. PUBLIC RELATIONS AND BRAND ORIENTED EFFORTS IN CONSTRUCTION PROJECTS ABSTRACT Today “construction” is used not only in the meaning of building structures but is a more enriched concept that carries several meanings including “materials used during construction”, “quality of the construction” and “maintenance of construction”. Turkey is a developing country and needs of this country are on the rise in parallel to its development. Moreover, the central axis of the development is set on the “construction industry”. Turkey, especially with the disastrous earthquake in 1999, and with the unforgotten truth about Turkey’s seismic risks, has fully perceived the facts about quality and standardization in construction industry. The high rise in the industry led to a big competition among the companies in the construction industry and only those with sound communication skills can survive the competition. And a successful communications management strategy can be made possible only with the correct planning of the company’s public relations facilities, determination of the right target and the excellence in management and construction of the brand(s). In the existing competition companies aim to create differences with small details and they intend to build exclusivity with their brands. Therefore, as the companies keep investing more on their branding activities they try to attract their target consumers to their own projects and in the meantime they work hard to succeed in gaining customer loyalty as well as strengthening of company reputation. To succeed and become the leading company in the competition public relations facilities and activities must be used actively along with the strategy-build-ups, brand making and brand marketing efforts.