Bakü’nün iklimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mehmet Uzun

Danışman: NURTEN GÜNAL

Özet:

Bu çalışma portre ve otoportre kavramını bir ilişkiyi zemin olarak kullanıp sorgulamaya amaçlıyor. Kahramanların ilk heykelin ne olduğunu tartıştığı bir sahne ile sanatçının yaratıcı olarak tanrısallığına göndermeler yapıyor. 12,5 dakikalık bir kısa filmi bütün bu sorgulamaların görsel ve yaratıcı ispat alanı olarak kullanıyor. Kadının denizkızı olarak portrelenmesini çağlar boyu kadının cinsel çağrışımlarla bir et kütlesi ya da erotik bir görünüm formlandırılmasına göndermeler yapılıyor. Portre ve otoportrenin insanı nasıl temsil ettiğini otoportre ve otobiyografinin itiraf yönünü anlatmaya çabalıyor. Bütün bunların kısa filmin türleri içindeki bir alanda görsel bir uzamda gerçekleştiriyor. ZUSAMMENFASSUNG Die vorliegende Arbeit beabsichtigt, die Begriffe Portrait und Autoportrait in Frage zu stellen, dabei bedient sie eine zwischengeschlechtliche Beziehung als ihre Basis. In der Szene, in der die Darsteller über die allererste Skulptur debattieren, wird die Göttlichkeit des schöpfenden Küstlers betont. Der Kurzfim, der zwölfeinhalb Minuten dauert, benutzt diese Frage als visuelle und schöpferische “Beweisarena” indem er mit der Darstellung der Frau als Meerjungfrau, die herkömmliche klischeehafte Verwendung des Frauenkörpers als eine erotische Sinbild, in Frage stellt. Die Begriffe Portrait und Autoportrait werden als Represant des Menschen dargestellt und die Gestaendnisaktivitaet der Autoportrait besonders betont. Dabei bedient die Arbeit das Medyum Kurzfilm für die obige Zweckhaftigkeit.