Kurumsal marka yönetimi ve bir alışveriş merkezi üzerine uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEMA BERBER

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Günümüzde çok fazla sayıda birbirine benzeyen ürün veya hizmet bulunmaktadır. Tüketiciler ürünleri çekirdek boyutuyla değerlendirmek yerine ürünün katma değerlerine bakmaktadırlar. Kurumlar ürettikleri hizmet ya da ürünlerin tüketici gözünde farklılaşmasını sahip oldukları markalar ile ortaya koymaktadırlar. Birçok kurum artık kurumsal markalaşmaya giderek rakiplerine avantaj sağlamayı hedeflemektedir. Bu çalışmanın temel amacı kurumsal marka yönetiminde etkili olan unsurların incelenmesi ve bu çalışmaların yürütülmesinin kurumlara sağladığı avantajlar göz önüne alınmıştır. Bu tez çalışması literatür taraması ve örnek olay olarak iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde kurumsal marka yönetimine etki eden unsurlar ele alınırken, ikinci bölümde bu unsurlara açık bir şekilde değinerek kavramlar ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise bir alışveriş merkezi kurumsal marka yönetimi çalışmaları açısından incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Marka, Kurumsal Marka Yönetimi, Alışveriş Merkezi ABSTRACT In today’s world, there are various products or services similar to eachother. Consumers do not care just about the very product, but they also consider the added values it creates. Companies try to differenciate their products from the products of their competitors with their brands. Many companies aim at having advantage over others by going through corporate branding. Core aim of this thesis is to examine the elements effecting the management of corporate branding and the advantages it creates for companies. This thesis is composed of two main chapter with the subjects of literature research and case study. While in the first chapter, key elements effecting the corporate branding are discussed, in the second part of this chapter, these elements are throghly examined and theories are outlined. Finally in the last part, a shopping mall is analysed within the framework of its corporate branding management. Key Words: Corporate Brand, Corporate Brand Management, Shopping Mall