Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Zafer Akkuş
Danışman: NURİYE GARİPAĞAOĞLU
Özet:Bu araştırmada, dokuzuncu sınıf coğrafya dersi eski ve yeni müfredat programları eğitim-öğretime uygunluğu bakımından karşılaştırılmaktadır. Bu araştırma, eski ve yeni müfredat programlarını yöntem, öznellik ve nesnellik, kavram ve ilkeler, dil ve değerler açısından karşılaştırmayı; İstanbul’daki ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin ve dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yeni ve eski programa ilişkin görüşlerini alarak, programların uygulanması sonucunda ortaya çıkan sorunları saptamayı ve çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Uygulamaya başlanan yeni coğrafya öğretim programı, önceki programa göre öğrenci merkezli öğretim özelliği ile bazı üstünlükler içermesine karşın coğrafya öğretiminde yaşanan sorunları bütünüyle çözecek gibi görünmemektedir. Eski dokuzuncu sınıf coğrafya müfredatı için söylenen süre yetersizliği, fiziki altyapı eksikliği, kitap hataları vb. sorunlar tam manasıyla çözüme kavuşmamıştır. Problemleri tespit etmek amacıyla İstanbul’un Pendik, Kadıköy, Maltepe, Ümraniye ilçelerinde yer alan çeşitli liselerde 40 öğretmen ile 600 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen sonuçlar ile eski ve yeni coğrafya müfredatları karşılaştırılmıştır. Bu doğrultuda yapılmış olan kapsamlı araştırmanın sonuçları bölümler halinde kategorize edilmiştir. ABSTRACT In this research, 9th glass geography lesson old and new education curriculum are compared education instruction appropriateness. This research’s aim is comparing old and new education curriculum’s from the point of method, subjectivity, objectivity, concept, principles, languages and values taking the opinions of high school teachers’and 9th class students in İstanbul about new and old education curriculum, at the end of the applying education curriculum to expose problems and finding the solutions. Applying new geograhy education curriculum, indludes some superiority in spite of preeceding curriculum,semms will not solve completely the problems that feel geography education.It was said about to the old geograhy curriculum ;insufficient time,physical substructure insufficiency,book mistakes problems couldn’t be solved. To the aim of expose problems,taking a poll to the 40 teachers and 600 students in different schools of İstanbul’s Pendik, Kadıköy, Maltepe, Ümraniye districts. Outcomes with old and new geograhy education curriculum are compared. In this direction comprehensive research’results are categorized sections.