İmaj oluşturma sürecinde halkla ilişkilerin etkin kullanımı örnek uygulama galata ve pera bölgesinin imajının yeniden yapılandırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Pınar İnoğlu

Danışman: ZEYNEP FİLİZ PELTEKOĞLU

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

İMAJ OLUŞTURMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ETKİN KULLANIMI ÖRNEK UYGULAMA GALATA VE PERA BÖLGESİNİN İMAJININ YENİDEN YAPILANDIRILMASI İmaj kişilerde bir obje, kurum veya başka bir kişi hakkında zaman içinde çeşitli gözlem, deneyim ve süreçler sonucunda oluşan olumlu olabildiği gibi olumsuz da olabilecek düşünceler toplamında ifade edilebilecek bir kavramdır. Yaşanan değişimler, davranış şekilleri, kişisel tecrübeler ve iletişim kanalları vasıtasıyla edinilen bilgiler çerçevesinde şekillenmektedir. Halkla ilişkiler çalışmaları da bu şekillenmede önemli bir yer tutmaktadır. Bir insanın, toplumun, markanın ya da kurumun imajı olduğu gibi bir bölgenin ya da kentinde imajı olabilmektedir. Kentlerde yaşayanların aidiyet duygusu hissedebildiği, kentin ve toplumun kimliklerinin bütünlük sağladığı, ortak kentsel hafızanın oluşturulduğu, tarihi ve kültürel köklere bağlı, çağdaş yaşam merkezlerinin oluşturulması ve bunların sonraki kuşaklara aktarılması amaçlanan bir anlayıştır. Bu anlayışın sağlanabilmesi ve kentin ya da bölgenin imajına artı değer katılabilmesi içinde halkla ilişkiler çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda imaj oluşturma sürecinde halkla ilişkilerin etkin kullanımına yönelik olarak hazırlanan bu tez çalışmasında öncelikle imaj ve buna bağlı kavramlar açıklanarak halkla ilişkiler sürecine değinilmiş ve galata-pera bölgesi örneği üzerinden gidilerek halkla ilişkilerin imaj oluşturma sürecindeki rolü vurgulanmaya çalışılmıştır.