Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları yapan bir işletmenin imajı üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DERYA YILDIRIM

Danışman: OLCAY BİGE AŞKUN

Özet:

Günümüzde, işletmelerin sadece ticari amaçları doğrultusunda hareket edemeyecekleri aynı zamanda toplumun ekonomik ve sosyal gelişimine katkıda bulunması gerektiği anlayışı benimsenmektedir. Kurumsal sosyal sorumluklarını iş stratejilerinin ayrılmaz bir parçası olarak ele almayan kuruluşların, hangi şartlarda olursa olsun başarısızlığa mahkum olacağı genel bir görüş haline gelmektedir. Konuya bu açıdan yaklaşıldığında sosyal sorumluluğun günümüz işletmeleri için vazgeçilmez uygulamalardan biri haline geldiğini söylemek doğru olacaktır. Kurumsal sosyal sorumluluk, günümüz iş hayatının üzerinde en çok konuşulan, tartışılan uygulama alanlarından bir tanesi haline gelmiştir. İşletmelerin sosyal sorumluluğu üretimden tüketime kadar tüm faaliyetlerde topluma zarar vermeden, insan yaşamına iyileştirme yönüyle katkı sağlayan, toplum yararı için oluşmuş bir sorumluluk olarak değerlendirilmektedir. Kurumsal imaj, bir kurumun kurum içi ve kurum dışı paydaşlarının kurum hakkındaki izlenimleridir. Kurumsal imajı etkileyen en önemli unsur ise kurum kimliğidir. Kurum kimliği öğeleri olan kurum felsefesi, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış, paydaşların zihninde kuruma dair izlenimler, görüntüler, algılar ve kanaatler oluşturur. Tüm bunların toplamı ise kurumsal imajı ifade eder. Olumlu imaj oluşturmak, kısa vadeli bir çalışmanın sonucunda gerçekleştirilebilecek bir şey değildir. Bunun için uzun bir süreç gerekmektedir. İşletmeler olumlu imaj oluşturabilmek için, sosyal sorumluluk konusuna dikkat etmelidir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İmaj, Rekabet. ABSTRACT Today, an understanding is adopted related to the organizations no act not only in line with their own commercial goals but also contribute to the economical and social improvement of the society. Organizations that could not handle their organizational, social responsibilities as an integral part of their business strategy, it becomes a general opinion that they will face with failure under any circumstances. When this subject is approached from this point of view, it will be true to tell that social responsibility has become an inevitable application for the present organizations. Social responsibility of the corporations has become one of the most important fields of application of the business life that was discussed most. Social responsibility of the organizations are evaluated as a responsibility formed for the furtherance of the public welfare, without being harmful to the community, contributing in human life by improving at all stages from the production to consumption. Corporate image is the impression by the inner and outer shareholders about the corporation. Corporate identity is the major element that affects the corporate image, corporate philosophy, corporate design, corporate communication and corporate behavior which are the elements of corporate identity cause the shareholders form impressions, views and opinions related to the corporate. All of these mean a corporate image. Forming a positive image may require a long process and cannot be achieved in short run. Corporations should care the matter of social responsibility to form a positive image. Key Words: Corporate Social Responsibility, Corporate Image, Competition