Dil sınıfında öğretmen-öğrenci ilişkisi üzerine bir çalışma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İNAR HASANLI

Danışman: Yaprak Türkan Taş

Özet:

Çalışmamızda yabancı dil sınıflarında öğrenci ve öğretmen arasındaki ilişkinin dil öğrenme sürecini nasıl etkilediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, çalışmamızda L. Vygotsky’in, J. Piaget ve S. Krashen’in teorileri incelenmiştir. Araştırmamızda nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubumuz 2018-2019 eğitim-öğretim yılı, bahar döneminde Bakü’de yabancı dil öğretmenliği yapan 20 öğretmenden oluşmaktadır. Söz konusu 20 öğretmene 6 tane açık uçlu soru sorulmuş ve elde edilen cevaplar kodlama tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen-öğrenci ilişkisinin araştırmaya katılan tüm öğretmenler tarafından önemsendiği görülmüştür. -------------------- In our study, understanding of the relationship between student and instructor and its effect in the learning process in foreign language classes has been targeted. In this sense, L. Vygotsky, J. Piaget and S. Krashen's theories have been analyzed. Qualitative analysis has been used as methodology. Target group is made of 20 teachers who were teaching foreign language in the 2019 Spring semester in Baku. 6 open end question were directed to the teachers mentioned above and the results were analyzed through coding technique. As a result of the data analysis, teacher-student relationship were considered important by all teachers participating the study.