Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: CANAN KIRDAR
Danışman: YASEMİN ERGÜN
Özet:1. Koçluk, kişinin performansını arttırmak için kullanılan bir süreçtir. Bu çalışma bir üniversite hastanesinde çalışan sorumlu hemşirelerin koçluk becerileri algısını belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanmış; hastane yönetiminden gerekli izinler alındıktan sonra Kasım-Aralık 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama amacıyla, anket soruları ve algıları değerlendiren ölçekleştirilmiş anket formu kullanılmıştır. Veri analizinde parametrik ve non parametrik testler kullanılmıştır. Sorumlu hemşirelerin koçluk becerileri algılarında, meslekte çalışma yılı ve sorumlu hemşire olarak çalışma yıllarına göre istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken, diğer değişkenlerde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır. Servis hemşirelerinin koçluk becerileri algılarında ise, çalıştığı birim, çalışma şekli, sorumlu hemşiresinin koçluk özellikleri taşıdığına inanma ve kurumda koçluk yapıldığını düşünme özellikleri ile istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken; diğer değişkenler arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Sorumlu hemşireler kendi koçluk becerilerini yüksek düzeyde algılarken, servis hemşireleri sorumlu hemşirelerin koçluk becerilerini orta düzeyde algılamış olup, gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Koç, koçluk, sorumlu hemşirelerin koçluk becerileri 2. SUMMARY THE PERCEPTIONS OF COACHING SKILLS OF CHARGE NURSES WHO WORK IN A UNIVERSITY HOSPITAL Coaching is a process that improve the performance of the person. This study is planned in order to define the coaching skills of the charge nurses in the university hospital and it is performed in the period of October-December 2006 after getting permission. There are a correlation between the number of the years working as a nurse and a charge nurse and the perception of the coaching skills by charge nurses. Meanwhile, a statistically significant correlation between other variables is not obtained. There are a correlation between some variables such as the unit they work in, the shift of their work, with their belief in whether or not the charge nurse has the coaching skills and their belief whether or not there is coaching in the institute and the perception of the coaching skills by service nurses. Meanwhile, a statistically significant correlation between other variables is not obtained. While charge nurses perceived their coaching skills high level, service nurses percevied charge nurses’s coaching skills middle level and there was significant correlation between two group’s perception. Key words: Coach, Coaching, Coaching Skills of Charge Nurse,