Yeni iletişim ortamlarıyla değişen gazeteler ve gazetecilik anlayışı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ASLI ÇAKIR

Danışman: Mehmet Özçağlayan

Özet:

Anahtar Kelimeler : Gazete, Gazeteci, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamları, İnternet, İnternet Gazeteciliği Başta internet olmak üzere cep telefonundan avuçiçi bilgisayarlara kadar yeni iletişim teknolojilerinde her gün bir gelişme yaşanmaktadır. Tüm bu gelişmelerin sonucunda ortaya çıkan yeni iletişim ortamları gazetecilik sektörünü fazlasıyla etkilemiştir, etkilemeye devam etmektedir. Basının yeni bir mecraya taşınmaya başlamasıyla birlikte geleneksel gazetecilik yerini yeni gazetelere ve gazetecilere bırakmaktadır. Yaşanan tüm bu yenilikleri anlatabilmek için bu çalışmada büyük medya kuruluşlarının yöneticilerinin konuşmaları izlenmiş, yeni medyayla ilgili makaleler, literatür incelenmiş, söyleşiler yapılmış, çeşitli tartışmalara yer verilmiştir. Böylece sektördeki kurumların yapısının, okurların isteklerinin, haber içeriklerinin, sunumlarının; özellikle de gazetecilerin çalışma şekillerinin ve kendilerinden beklenenlerin nasıl değiştiği; yeni gazeteciliğin özellikleri ortaya konmuştur. Keywords : Newspaper, Journalist, New Media, New Communication Media, Internet, Online Journalism ABSTRACT Everyday, there is a new improvement in new communication technologies from cellular phones to pocket PCs, especially in internet. New communication media, which came up as a result of these developments, affected the journalism sector very much and still changing it. After the newspapers found a new medium for themselves, traditional journalism is giving way to new newspapers and journalists. To understand all these developments, in this thesis, the speeches of the CEO’s of the big media companies have been followed, columns and literature about new media have been examined, and given places to interviews and various arguments about the subject. By this way, the changes in the corporations, the readers, news content and presentations; especially in the working ways of the journalists and in the things those are expected from them, in brief new journalism’s properties have been revealed.