Karate Antrenörlerinin Kişilik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ç. KORKUT

Danışman: Veysel Küçük

Özet:

Bu araştırmada çeşitli illerimizde görev yapan Karate antrenörlerinin kişilik özellikleri incelenmiştir. Bu inceleme ile antrenörlerin çeşitli değişkenler açısından uyum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmanın örneklemi, 55 erkek, 54 bayan olmak üzere toplam 109 karate antrenöründen oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hacettepe Kişilik Envanteri” kullanılmıştır. Antrenörlerin kişisel, sosyal ve genel uyum düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Ki-kare analizi yapılarak değişkenler ile antrenörlerin uyum değerleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma sonucunda, HKE alt ölçek puan ortalamaları, cinsiyet, yaş, antrenörlük kademesi, antrenörlük hizmet yılı ve mezun olunan kurum açısından incelendiğinde; Karate antrenörlerinin genel uyum düzeyi cinsiyet, yaş antrenörlük kademesi ve antrenörlük hizmet yılına göre anlamı bir farklılık göstermemektedir (p>0.05). Ancak Ki-kare analiz sonuçları incelendiğinde mezun olunan bölüm değişkeni ile genel uyum değerleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p=,000<0.05). Yani Beden Eğimi bölümü mezunu antrenörlerin genel uyum düzeyinin, antrenör eğitim kurslarından belge edinen antrenörlerin genel uyum düzeyinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT In this research, the personality traits of Karate trainers ,who work in various cities, are examined. By this examination, it is aimed to define the trainers ’ coherence levels in terms of several variants. The sample survey which is organized in accordance with scanned model consists of 55 male and 54 female,totally,109 Karate trainers. As a data collection tool, ‘ Personal Information Form ’ and ‘ Hacettepe Personality Inventory ’ are used in the research. The personal,social and general coherence levels of the trainers are researched in the view of several variants. By analyzing Ki-kare, the relation between variants and the trainers’ coherence values are examined. As a result of the research, in terms of HKE the average of sub-scale score, gender, age, trainer grade, trainer ’s year of service, the institution which is graduated from; it is ascertained that the general coherence level of Karate trainers do not indicate a pointed difference in respect of gender, age, trainer grade and trainer ’s year of service (p>0.05). However, it is identified when the result of Ki-kare analysis are reviewed that there is a statistically pointed relation between general coherence values and the variant of the department,which is graduated from (p=,000<0.05). That is ; this is ascertained that the general coherence level of the trainers who are graduated from the Department of Physical Education are higher than the general coherence level of the trainers who receive a certificate from the training courses.