Farklı müzik algılarına sahip sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinin müzik tutumlarının karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TANER TENKOĞLU

Danışman: AYŞEN ARSLAN

Özet:

Arastırmada amaç; Temel Egitim I.Kademeden mezun olmak üzere olan ögrencilerin müzige iliskin tutumlarını tespit edip, ögrencilerin bu tutumlarında sınıf ögretmenlerinin müzige iliskin algılarına göre farklılık olusup olusmadıgını ortaya çıkarmaktır. Bu genel amacı gerçeklestirmek için asagıdaki sorulara yanıt aranmıstır. 1. Temel Egitim I.Kademe 5.Sınıf Ögrencilerinin Müzik Tutumları Kisisel Özelliklerine Göre Farklılasmakta Mıdır? 2. Temel Egitim I.Kademe 5.Sınıf Ögrencilerinin Müzik Tutumları Sınıf Ögretmenlerinin Kisisel Özelliklerine Göre Farklılasmakta Mıdır? 3. Temel Egitim I.Kademe 5.Sınıf Ögrencilerinin Müzik Tutumları Sınıf Ögretmenlerinin Müzik Algılarına Göre Farklılasmakta Mıdır? Arastırmada veri toplama aracı olarak geçerliligi ve güvenirliligi yapılmıs, müzige iliskin tutum ölçegi (MTÖ) ve arastırmacı tarafından gelistirilen ve sınıf ögretmenlerinin müzik egitimi ili ilgili algılarını yansıtan anket kullanılmıstır. Arastırmada verilerin çözümlenmesi için, SPSS 11.0 bilgisayar programı kullanılmıstır. Arastırmada t-testi ve tek boyutlu varyans analizi (Anova), istatistik teknikleri kullanılmıstır. Yapılan arastırma sonucunda amaçlanan hedeflerle ilgili bulgular le su sekildedir; A- Temel Egitim I.Kademeden Mezun Olmak Üzere Olan Ögrencilerin Müzik Tutum Puanlarının Kisisel Özelliklerine Göre Farklılasmakta mıdır? Temel Egitim I.Kademe ögrencilerinin müzik tutumlarının, Ögrencilerin cinsiyeti degiskenine göre, kız ögrenciler lehine farklılastıgı; Sınıf Mevcudu Degiskenine Göre, sınıf mevcudu fazla olan sınıflarda okuyan ögrenciler lehine farklılastıgı görülmüstür.THE CLASS TEACHERS WHO HAVE GOT VAROUS MUSC DECEPTONS AND COMPARNG THE STUDENTS ATTTUDES TOWARDS MUSC TANER TENKOGLU SUMMARY Purpose of the research; is to determine the student’s approaches to music that are graduating from the 1st Level of Elementary Schools, and to find out whether the instructor’s perception related to music lead to variation over the student’s approaches for music. For realising that mentioned overall aim, answers for those following questions were searched. 1. Do Approaches of Elementary Education 1st Level 5th Class Student’s Approaches for Music Vary According to Their Personal Traits? 2. Do Approaches of Elementary Education 1st Level 5th Class Student’s Approaches for Music Vary According to Their Class Teacher’s Personal Traits? 3. Do Approaches of Elementary Education 1st Level 5th Class Student’s Approaches for Music Vary According to Their Class Teacher’s Perceptions Related to Music? In the present research, a scale for perception related to music (MTO) of which validity and confidence is performed as a data collection tool and a questionnaire developed by the researcher reflecting approaches of music instructor’s perceptions for the education of music were applied. In the research for the analyses of the datas, SPSS 11.0 computer programme was used. In the research t-test and unidimensional variance analysis (Anova), statistical methods were used. At the end of the research performed findings for the confirmed outcomes were as follows in summary: A-Do Scores For Music Differ due to Personal Traits of Graduating Student’s From 1st Level of Elementary School?