İnsanın sanatsal gelişiminin ışığında sanat eğitimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FİLİZ KARA

Danışman: TAYFUN AKKAYA

Özet:

Bu tezin konusu olan "İnsanın Sanatsal Gelişimi" eğitim fakültelerinde verilen bir derstir. Tez, dersin yeniden yapılanma çerçevesinde gerçekleştirilen, YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında olması bakımından önem taşımaktadır. Tezde insanın sanatsal ve estetik gelişimi; sanatta gelişim kuramları; yaratıcılık; sanat tarihsel anlayış evreleri; ikonoklastik görüş-kopya kuramı; ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin özellikleri, resimsel gelişim evreleri, sanatsal yönelimleri ve yüksek öğrenim kurumlarında sanat eğitimi gibi pek çok konuya yer verilmiştir. Tezde yer alan konu başlıkları sanat eğitimi ana başlığı etrafında toplanmıştır. Ayrıca, ders müfredatı kapsamında uygulanması zorunlu olan projeler için örnek konu başlıklarına yer verildiği gibi, sanat derslerindeki genel problemlerden bazılarına da değinilmiştir. Tezin amacı, sanat eğitimcileri ve geleceğin öğretmen adayları için kaynak niteliği taşımaktır. Bu anlamda, "İnsanın Sanatsal Gelişimi" hakkındaki bu çalışmanın alandaki büyük bir boşluğu doldurmasını ümit etmekteyiz. ABSTRACT "Human Artistic Development", the subject of this thesis, has been offered as a course at faculties of education. The course is within the framework of the YÖK- World Bank Improving the National Education Project, part of a reorganizational effort, therefore this thesis has significance in this context. Many topics covered in this thesis gather around the main subject of arts education. Among these topics are: human artistic and aesthetic development; theories of development in art; creativity; stages of the understanding of art history; iconoclastic-copy viewpoint; characteristics of students in primary and secondary education, along with developmental stages they go through in art and their artistic orientation; and university level art education. In addition, sample topics for the projects required in the course curriculum and some of the general problems in art courses are included. This thesis is aimed to provide a valuable source of for art educators and prospective teachers. It is hoped that this study on "Human Artistic Development" will satisfy the current needs in the field.