Sosyal medyada TV reyting ölçümlerinin analizi: Twitter örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ABDULLAH DOMAÇ

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

Sosyal Medyada TV Reyting Ölçümlerinin Analizi: Twitter Örneği Bu tez çalışmasında, sosyal medyadaki TV reyting ölçümleri, Twitter baz alınarak analiz edilmiştir. Twitter’ın geleneksel TV reyting ölçümlerini ne derecede etkileyebildiği ve alternatif olup olamadığı üzerine değerlendirmeler ortaya konulmuştur. Burada da, literatür araştırması yapılarak çeşitli görüş ve tanımlara yer verilmiştir. Çalışmayı nesnel bir hale getirebilmek adına geleneksel TV izleyici ölçüm sonuçları ve Twitter ölçüm sonuçları ayırt edici yanlarıyla ele alınarak analizler yapılmıştır. Tez çalışması toplam 6 bölümden oluşturulmuştur. İlk bölümde tezin problemine, amacına, önemine, varsayımlarına, sınırlılıklarına ve tanımlarına değinilmiştir. İkinci bölümde yeni medya, üçüncü bölümde sosyal medya ve dördüncü bölümde ise sosyal medya üzerinden ölçümleme konuları anlatılmıştır. Beşinci bölümde ölçüm yöntemi, verilerin toplanması ve değerlendirilmesi aşamaları ortaya konulmuştur. Sonuç bölümünde ise Twitter üzerinden yapılan reyting ölçümü, TNS’in geleneksel reyting ölçümü ve anket ölçümü karşılaştırılarak, sosyal medya verilerinin televizyon programlarının izlenilirliğine dair nasıl bir rol üstlendiği irdelenmiştir. Ortaya çıkan bulgular çerçevesinde ise önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Twitter, Reyting, Yeni Medya Abstract The Analysis Of Tv Rating Measurement İn Social Media: The Sample Of Twitter TV rating measurements are analyzed basing on Twitter in this dissertation study. The evaluations are revealed on however Twitter is able to effect traditional TV rating measurements and whether it is alternative or not. Here several ideas and definitions are reported making the research of literature. Traditional TV audiences rating results and Twitter measurement results are analyzed in detail in order to objectivize the study. The dissertation study consists of six section. The problem, aim, importance, hypothesis, limitedness and definitions of dissertation is reported in the first section but New Media in the second, social Media in the third and the subject of computation through social Media are reported in fourth section. The method of measurement, the process of evaluation and the collection of datas is showed in the fifth section. In the conclusion section it is addressed how social Media datas take part about TV program rating, combining the rating measurement through Twitter TNS' traditional rating measurement and questionnaire measurement. As a result of findings suggestions are made. Key Words: Social Media, Twitter, Rating, Rating Measurement, New Media