Çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve iş tatminine etkisi: OPET çalışanlarına yönelik uygulama


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hilal Özden Özdemir

Danışman: ZEYNEP FİLİZ PELTEKOĞLU

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

ÇALIŞANLARIN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILAMALARININÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME, ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE İŞ TATMİNİNE ETKİSİ:OPET ÇALIŞANLARINA YÖNELİK UYGULAMA Bu çalışma kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin çalışanların örgütsel tutumları üzerindeki etkilerini; iş tatmini, örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşme kapsamında incelemeyi amaçlamıştır. Bu doğrultuda çalışmada akaryakıt sektöründe kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile tanınan bir firma olan OPET firması çalışanları üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre sadece gönüllü sorumluluğun iş tatmini üzerinde; ekonomik, yasal ve gönüllü sorumluluğun örgütsel bağlılık üzerinde; ekonomik sorumluluğun ise örgütsel özdeşleşme üzerinde ise anlamlı düzeyde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. ABSTRACT THE EFFECT OF EMPLOYEES CORPORATE SOCİAL RESPONSİBİLİTY PERCEPTİONS ON ORGANIZATİONAL IDENTİFİCATİON, ORGANIZATİONAL COMMİTMENT AND JOB SATISFACTİON: A RESEARCH APPLİED TO EMPLOYEES OF OPET This thesis aims at investigating the effect of corporate social responsibility activities on the employees’ organizational attitudes in terms of job satisfaction, organizational commitment and organizational identification. To this end, a research is conducted on the employees’ of OPET, operating in fuel industry, which is known by its corporate social responsibility activities. According to the results, it is revelaed that only discretionary social responsibility had significant effect on job satisfaction; economic, legal and ethic social responsibilities had significant effects on organizational commitment; and economic social responsibility had significant effect on organizational identification.