Çocukların marka algılamaları ve özel yetenekli çocukların marka algılamaları üzerine bir çalışma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşe Yaşar Pırtı

Danışman: AHMET BAŞCI

Özet:

İstanbul İli’nde BİLSEM ve Normal okullarda öğrenim gören 10-17 yaş aralığında 423 öğrenciyle gerçekleştirilen çalışmada çocukların marka algılarına yönelik görüşleri ve bu görüşlerinin sosyo-demografik özellikler ile kişisel bilgilerinin farklılıkları incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tanrıverdi (2018) tarafından geçerliliği, güvenirliliği yapılan, ortaokul öğrencilerinin marka algısının incelendiği çalışmada kullanılan ölçek kullanılmıştır. Ölçek, 21 soru ve 5’li likert tipinde ölçektir. Ölçekte, marka algısına yönelik kişisel tercihler, ürün kalitesi, hizmet kalitesi ve sosyal statü olmak üzere dört alt boyut bulunmaktadır. Araştırma neticesinde çocukların marka algılarının cinsiyet, yaş, aile, gelir durumu, teknolojik aletlerle ilgili bilgi düzeyi, teknolojik aletlerle gün içerisindeki geçirdikleri zamana göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Analizler neticesinde çocukların marka algısında BİLSEM veya normal okullarda öğrenim görmelerinin bir farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir. -------------------- The study was conducted with 423 students aged between 10-17 years in BILSEM and Normal schools in Istanbul. The views of children on brand perceptions and differences of socio-demographic characteristics and personal knowledge of these opinions were examined. The scale used in the study, which was ated by Tanrıverdi (2018), was used in the study in which the brand perception of secondary school students was examined. The scale consists of 21 questions and a 5-point Likert scale. The scale has four sub-dimensions: personal preferences for brand perception, product quality, service quality and social status. As a result of the study, it was found that the brand perceptions of the children differed according to gender, age, family income, level of knowledge about technological tools and time spent with technological tools. In respect to the analysis, it was found that children's education in BİLSEM or normal schools did not make any difference in brand perception.