Prehistorik Çağda heykel ve aşkınlık


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MURAT İRFAN AĞCABAY

Danışman: Ümit Öztürk

Özet:

Dünya insanlık tarihi ve onun bize ulaşan izlerini aradığımız bu çalışmamızda sanılanın aksine atalarımızın saf ve çocuksu ilkel kimliklerinin tam tersine, koşulları zorlayan bir zeka ve sanat anlayışına sahip oldukları görmeye çalışılmıştır. Modern insanın bu günden o güne yorum yapabilmesinin koşullarını inceleyip, pozitif bilimlerin kolektif çalışmalarından elde edilen sonuçları değerlendirilmiştir. Heykellere yüklenen enformasyonlar, semboller ve salt, arı bilginin izlerini aradığımız bu çalışmada batı ve doğu idealarının günümüz insanının geçmişin ilkseline bakışını değerlendirdik. İlksel atalarımızın tin kavramları, evreni algılayış biçimleri nesneye yüklenen değerler ve onların realiteye düşen izleri bu çalışmada yer almıştır. İlkselin zihinsel fonksiyonları, analiz sentez yetenekleri, nesneye, doğaya ve onun gücüne yaklaşımı onu algılama yorumlama sürecinde kendini tanıma imkanı sağlamıştır. İnsan ve heykelin koşut gelişimine, malzemenin, elementin görevleri çerçevesinde bakmaya çalışılmıştır. Soyutla somutun, gerçekle hayalin iç içe girdiği bir dönem ve realitenin inanılmaz ürünlerini, hem heykel tarihi açısından hem de direkt insan gelişimindeki izi bakımından değerlendirilmiştir. Bilimin insana bakışından, yaban düşünce formlarına dek kültür adı altında var olan toplumları ve ürünleri incelenmiştir. İlkselin evreni algılayış biçimindeki ince ayrımları, yine bu çalışmanın içinde önemli bir yer tutmuştur. Canlı, cansız, kutsal ve aşkın bilinç değerlendirmelerini pozitif bilimlerin yardımıyla yapıp, kadim merkez sembolizminden ilk heykele varan mesajı, onunla şekillenen modern mimarinin izleri bulunmaya çalışılmıştır. Nesneye kazandırılan ruhun devamlılığından, günümüz sanatçısının sezgisel imgelemine alınan yolları ortaya koyarken bu konulardaki doktrinler masaya yatırılmıştır. Geçmiş, gelecek, heykel ilişkisini kronolojik olmaktan çok kozmogonik bakmaya çalıştığımız bu iddiada tradisyonel yorumlar ve kısıtlı verilerde gelenek ve mitolojilerin yüklediği sembolizmi ve alegorileri kullanılmıştır. Prehistorik çağdan yakın tarihimize miladi dönemlere kadar form ve bilgi arayışında heykelin vazgeçilmez rolü keşfedilmiştir. Maskottan muskaya, totemden tabuya form nesne ve fonksiyon ilişkileri, ataların gözlüğünden biraz deneysel yönüyle incelenmiştir. 7 Summary The history of mankind and his world in us that we have followed this study, contrary to assumption of their identity primitive ancestors of pure childish naive on the contrary, conditions have forced an understanding of intelligence and art to see what worked. This day of modern humans have any comments on that day able to examine the conditions and the collective work of hard science to evaluate the results we obtained. Information is loaded with statues, symbols, and salt, pure knowledge, this study traces the west and east between the idea of the modern man to the primordial past, we assess the outlook. Primordial ancestors tin concepts, leaving the universe forms of perception, the object loaded into the values and the scars they fall into the reality of this study took place. Of primitive mental functions, analysis, synthesis capabilities, object, nature and its power detection approach him, in the process of interpretation, we examine the process of self-knowledge. Parallel to the development of man and the statue of the material, we tried to look at elements within the framework of the tasks. Abstraction, the concrete, into reality within a period of imagination and reality of the incredible products, on the statue in terms of both direct human development in terms of the traces we evaluated. From human view of science, wild ideas to form under the name until the culture and products, we have examined the existing society. Perception of the universe in the form of primordial leaving this fine distinction still held an important place in the study. Live, dead, divine consciousness and love of science with the help of positive evaluations were made. Up to the first statue of ancient symbolism message center, we found the traces of her shaped modern architecture. Objects in the continuity of the spirit is brought into today's artists to the intuitive visualization of the routes taken putting this issue to the table in the doctrine we have laid. Past, future, rather than chronological relationship between the statue we're trying to look at this claim kozmogonik comments and tradisyonel tradition and mythology of the limited data we used allegory and symbolism to install. Our recent history from the prehistoric era D.C. periods up to form the indispensable role of the statue in the search for information to be discovered. Mascot from the amulet from the taboo to totem, form, function objects and relations, appointed by the spectacle, we have examined some experimental aspects.