Sahîh-i Müslim’deki hadislerin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında kazandırılması öngörülen değerler açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşe Ersan

Danışman: EMİNE KESKİNER

Özet:

“Sahîh-i Müslim’deki Hadislerin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programında Kazandırılması Öngörülen Değerler Açısından İncelenmesi” adı ile yapılan bu çalışma bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın amacı, konusu, önemi, metodu ve sınırlılıkları belirlenmiştir. Birinci bölümde ise araştırmaya konu olan değer ve değer eğitimi kavramları kuramsal bir çerçevede incelenerek açıklanmıştır. Ayrıca araştırmanın en önemli kaynağı olan “Sahîh-i Müslim” ve müellifi hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde, İlköğretim DKAB Programında kazandırılması öngörülen değerler Sahîh-i Müslim’deki ilgili hadislerle açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde İlköğretim DKAB ders kitapları incelemeye alınmıştır. İlk olarak kitaplarda bulunan hadisler taranmış, bu hadislerle hangi değerlerin kazandırılmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Üçüncü bölümün ikinci kısmında ise araştırmaya konu olan Sahîh-i Müslim’deki değerlerle ilgili hadislerin, İlköğretim DKAB ders kitaplarına sağlayacağı katkıyla ilgili öneriler yapılmıştır. ABSTRACT This thesis, which is called as examining the hadiths in Saheeh al Muslim in the context of values in Religious Culture and Moral Knowledge Programme, consists of a introduction and three chapters. The aim of the study, subject, importance, methods and limits are determined in the introductory section. In the first chapter, the value, which is the subject of the study, and the concepts of value education are explained in a theoretical framework. Furthermore, we give information about the most important source of research, the "Sahih al Muslim", and its author. In the second chapter of the study, the values, which are intended to be taught in the primary religious culture and ethics program, are explained in the light of the hadiths in Saheeh al-Muslim. In the third chapter, textbooks of the Primary DKAB were analyzed. First, the hadiths in the books were scanned and the values that are taught by these hadiths were determined. In the second part of the third chapter, Saheeh al Muslim, which is the subject of research, some suggestions were made about the contribution of the hadiths related to the values of Saheeh al Muslim to Primary Culture Moral Information textbooks suggestions were made about the contribution. Hoca tezin adını şu şekilde çevirmişti: Examining the hadiths in “Sahih al Muslim” in the context of values in Religious Culture and Moral Knowledge Programme.